جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

طرح تفکیک جنسیتی کنسرت های پاپ در ابهام

طرح تفکیک جنسیتی کنسرت های پاپ در ابهام

پاپ موزیکموسیقی ایران در هفته‌های اخیر درگیر اتفاقات و کشمکش‌های فراوانی بوده است. زمان زیادی از انتشار گزارش «منع تدریس موسیقی در فرهنگسراها» و سکوت دفتر موسیقی و انجمن موسیقی در قبال اتفاقات موسیقی در کشور نگذشته و رسانه‌ها همچنان درگیر حاشیه‌های این ماجرا هستند. هنوز پاسخ دقیق و شفافی به سوالات اذهان عمومی داده نشده و نگرانی‌ها از این بابت ادامه دارد و در این بین درز اطلاعات نامه‌ای که در اداره ارشاد برخی از استان‌ها دیده شده، می‌تواند آب بیشتری بر آسیاب حاشیه‌های موسیقی کشور بریزد. اطلاعات حکایت از آن دارد که برخی مسئولین بومی در شهرستان‌های مختلف کشور در یک اقدام هماهنگ، طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌های پاپ را مطرح کرده‌اند.

طرح تفکیک جنسیتی کنسرت های پاپ در ابهام

با توجه به اینکه اجرای کنسرت‌های پاپ در شهرستان‌ها، مستلزم همکای نهادها و سازمان‌های مختلف است و بارها شاهد لغو این برنامه‌ها از سوی نهادهای بومی در کشور بوده‌ایم، دور از ذهن نیست که این اتفاق در برخی استان‌های کشور حتی به مرحله عملیاتی نیز برسد .
این نامه به صورت همزمان در اداره‌های ارشاد تبریز و ارومیه رؤیت شده و برخی نهادها آغازگر این پروسه بوده‌اند و به صورت همزمان به دنبال عملیاتی کردن این طرح در شهرهای شمال غربی کشورند. بر اساس این طرح، از این پس سالن‌هایی که فاقد صندلی‌های ثابت و تهویه مناسب نیستند، اجازه برگزاری کنسرت‌های موسیقی را ندارد و ممنوعیت اجرای این قبیل برنامه‌ها در سالن‌های عروسی شهرستان‌ها نیز از دیگر بندهای این نامه است. تهیه‌کننده‌های کنسرت در شهرستان‌های ارومیه و تبریز نیز بایستی یک روز مانده به برنامه‌شان ریز چرخش مالی کنسرت را در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهند.
اما عجیب‌ترین‌ بند این نامه، طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌های پاپ است. طرحی که در آن اشاره شده کنسرت‌های پاپ حداکثر در دو شب در هر شهرستان برگزار شود و در شب اول بانوان و در شب دوم آقایان اجازه دارند در سالن‌های کنسرت حضور پیدا کنند.
«پیش‌گیری از برخی فعل‌های حرام»، «تحکیم روابط خانواده‌ها» و «آرامش روانی حاضرین در سالن» از جمله نکاتی است که به عنوان دلایل پیشنهاد این طرح عنوان شده است.

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: