جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

پاپ موزیک –  کنسرت ستاره جهانی موسیقی ژاپن در حالی شامگاه گذشته در تهران و سالن تالار وزارت کشور روی صحنه رفت که همه صندلی های سالن محل برگزاری برنامه پر بود و استقبال قابل توجهی از آن صورت گرفته بود.
کیتارو در ابتدای برنامه بدون همراهی ارکستر اش روی صحنه آمد و با فلوت ژاپنی خود دقایقی را با اجرای برنامه پرداخت و در حالی که نور سالن کاملا گرفته شده بود، نوازنده‌های وی روی صحنه آمدند. طریقه روی صحنه آمدن نوازنده‌های خارجی کیتارو نیز در نوع خود قابل توجه بود و آنها در حالی روی سن آمدند که کیتارو مشغول ساز زدن بود و به محض اینکه زمان اضافه شدن صدای سازی دیگر در موسیقی در حال اجرا بود، همان نوازنده خیلی آرام و با طمانینه روی سن می آمد و پشت ساز اش قرار می گرفت و شروع به ساز زدن می کرد.

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

قطعات نخست این اجرا، قطعات آلبوم «جاده ابریشم» بود و قطعه «جاده ابریشم» نیز در هنگام اجرا با تصاویر و بازیهای خاص نورپردازی توام شد و باعث شد دوستداران این هنرمند و این قطعه پرخاطره، به شدت گروه را مورد تشویق خود قرار دهند.

پس از اجرای چند قطعه و در حالی که نوازنده‌های ایرانی گروه که گزیده‌ای از نوازنده های ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه حاضر می‌شدند، کیتارو با همراهی مترجم‌اش رو به حاضرین، به لهجه جالبی به فارسی گفت «سلام» و ادامه داد: « یکی از آرزوهای من این بود که در ایران برنامه برگزار کنم و خوشحالم از اینکه این اتفاق امشب افتاده. سالهای پیش یعنی حدود ۳۵ سال پیش قطعه معروف «جاده ابریشم» را ساختم و حالا هم با همان امرژی در خدمت ایرانی ها هستم. فقط نسبت به آن سالها کمی پیرتر شده ام! در بخش اول از آلبوم جاده ابریشم چند قطعه را اجرا کردیم و حالا در بخش دوم، با تعدادی از نوازنده های ارکستر سمفونیک، قرار است آثار دیگری را برایتان اجرا کنیم که واقعا برای این اجرا هیجان زیادی داشته و دارم. از آلبوم «بهشت و زمین» آثاری را به اجرا در خواهم آورد و همین آلبوم باعث شد جایزه گرمی را بگیرم.»
در بین ارکستر ایرانی حاضر روی سن چهره های سرشناسی چون: «بردیا کیارس، میلاد عمرانلو، حسین شریفی، علی ضرابی و…» حضور داشتند و «نادر مرتضی‌پور» وظیفه هدایت آنها را بر عهده داشت. هدایتی که فقط مختص تمرینات بود و این چهره روی صحنه حاضر نشد و رهبر ارکستر «کیتارو» کل گروه نوازنده‌ها را رهبری می‌کرد.

جدیت نوازنده های حاضر روی صحنه از چهره تک تک آنها مشخص بود و همین باعث شده بود که صدای خروجی ارکستر، در بهترین حالت ممکن باشد. متخصصین صدا که همراه گروه «کیتارو» به ایران آمده بودند، کارشان را به بهترین نحو انجام داده بودند و صدا در بهترین کیفیت ممکن به گوش حاضرین می رسید.

نورپردازی سالن نیز به شدت حساب شده و دقیق صورت گرفته بود. کیتارو در اواخر برنامه رو به حاضرین گفت: «می‌خواهم به شما قطعه‌ای را هدیه کنیم که تا کنون در هیچ جایی آن را اجرا نکرده‌ام و در هیچ آلبومی منتشر نشده است. نام این قطعه «کوکورو» است».
کیتارو پیش از نواختن این قطعه گفت: ما در سه شب آینده هم در ایران هستیم و برای شما برنامه اجرا می‌کنیم. کیتارو قطعه «کوکولو» را اجرا کرد تا مخاطبان ایرانی نخستین کسانی باشند که به صورت زنده این موسیقی را می‌شنوند.

هنرمند ژاپنی پس از اجرای این قطعه در حالی که همه سالن به صورت ایستاده در حال تشویق او بودند، صحنه را ترک کرد ولی ادامه تشویق ها و هیاهوی پرسر و صدای حاضرین در سالن باعث شد که این هنرمند بار دیگر روی صحنه بیاید و این بار صدای تشویق ها دو برابر شد و این هنرمند نیز به طرزی شایسته به تشویق ها واکنش نشان داد.
دسته گل هایی از سوی دوستداران وی به او اهدا شد و یک علاقمند خوش ذوق نیز تابلویی را که تصویر کیتارو روی آن نقاشی شده بود را به وی اهدا کرد. کیتارو در حالی که به شدت ذوق زده به نظر می رسید از استقبال و تشویق های باشکوه حاضرین در سالن به وجد آمده بود سرانجام صحنه را ترک کرد و به اتاق پشت صحنه رفت. نکته جالب توجه در بک استیج برنامه، خاموش بودن همه چراغها و تاریکی مطلق اتاق «کیتارو» بود.
پرس و جوها بالاخره منجر به کشف حقیقت شد و ظاهرا کیتارو برای آرامش بیشتر از عوامل خواسته نور به صورت کامل از بک استیج برنامه گرفته شود.

چهره دوستداران موسیقی در حالی که در مسیر ترک سالن بودند، دیدنی بود. آنها ذوق و انرژی فراوانی را از حضور در این برنامه گرفته بودند و مشخص بود حتی اگر کم و کاستی در این کنسرت به دلایل مختلف وجود دارد، آنها راضی و پر انرژی سالن را ترک می کنند. کنسرتی که تا آخرین روز برگزاری اش همچنان صحبت ها و شائبه های زیادی مبنی بر لغو و برگزار نشدن اش وجود داشت، سر انجام روی صحنه رفت و باید دید پس از برگزاری موفق کنسرت «کیتارو»، دیگر چهره های بزرگ موسیقی جهان چه زمانی به ایران برای اجرای زنده خواهند آمد.

گفتنی ست این کنسرت به همت موسسه «طنین رویائی پارسه» و به تهیه کنندگی «علی چراغعلی» برگزار شد و حمایت‌های دکتر «پیروز ارجمند» یکی از قسمت های قابل تحسین آن بود که باعث شد این اجرا با کمترین نقصی روی صحنه برود.

“بهمن بابازاده”

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران  تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران  تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران  تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران  تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران  تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

تصاویر کنسرت کیتارو در تهران

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: