جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

توضیحات وزیر ارشاد به برخی انتقادات هنگام بازدید ستاره ۲۰

توضیحات وزیر ارشاد به برخی انتقادات هنگام بازدید ستاره 20

پاپ موزیک – وزیر ارشاد در بازدید از محل تصویربرداری مسابقه «ستاره ۲۰» درباره کارت زردی که مجلس به این وزارتخانه داده صحبت کرد و درباره انتقادها از تک‌خوانی و جمع‌خوانی زنان توضیح داد.
صبح چهارم آبان مرحله دوم مسابقه «ستاره ۲۰» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تصویربرداری خود را آغاز کرد.

توضیحات وزیر ارشاد به برخی انتقادات هنگام بازدید ستاره ۲۰

در ابتدای این برنامه، توضیحاتی توسط مصطفی فیروزی، مجری برنامه به شرکت‌کنندگان داده شد و او برای آنکه آنها با چشم‌تر و ناراحتی سالن را ترک نکنند به قول خودش به آنها تقلب رساند. او اعلام کرد بهتر است شرکت کنندگان با صدای بلند صحبت کنند و در حالتی که پشت به تماشاچی و داوران هستند برنامه خود را اجرا نکنند.
طبق گفته مجری، در صورتی که کسی از سوی داوران کارت سبز بگیرد به مرحله بعد راه پیدا می‌کند و کسی که کارت زرد به او نشان داده شود باید پس از تمرین دوباره به جایگاه امتحان برگردد افرادی که کارت قرمز می‌گیرند نیز به کلی از دور مسابقه خارج می‌شوند.
در ادامه فاطمه سمرقندی طراح و کارگردان «ستاره ۲۰» که پیش از این سریال «راستش را بگو» با تهیه کنندگی او روی آنتن رفته است در سخنانی گفت: روز گذشته از بین ۴۰۰ شرکت کننده، ۲۵۰ نفر به مرحله بعد رسیدند که از این تعداد ۲۴ نفر مورد قبول قرار گرفتند تا پس از آموزش دیدن در مرحله بعدی مسابقه شرکت کنند.
پس از این نسرین مقانلو، ‌هائده حائری، رامسین کبریتی و چنگیز جلیلوند از جمله داوران مسابقه وارد سالن شدند و ضمن خیرمقدم به وزیر ارشاد، آرزو کردند داوری عادلانه ای داشته باشند.
در ادامه جنتی روی سن آمد در حالی که مدام صدای میکروفن او قطع و وصل می‌شد، در سخنانی گفت: من برای صحبت کردن نیامدم بلکه خواستم در این جلسه حضور پیدا کنم تا از نزدیک با تلاشی که صورت می‌گیرد، آشنا شوم و این حرکت بسیار ارزنده است. ما کشوری هستیم که افتخار داریم سابقه فرهنگ و تمدن طولانی ای داریم که البته همه به آن معترض هستند.
وی افزود: در اشعار نیز آمده که هنر نزد ایرانیان است و بس. البته ممکن است اینگونه نباشد، اما ایرانیان را همواره به عنوان هنرمندان می‌شناسند و ما ریشه‌های مختلف هنری داریم که یکی از آنها سینما و بازیگری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تاکید کرد: خوشبختانه از آغاز انقلاب ما در این حوزه در حال تحول بودیم و اینک سینمای ایران در دنیا شناخته شده است.
وی به کنایه ادامه داد: این میکروفن هم که مدام قطع و وصل می‌شود!
مقانلو نیز به شوخی به او گفت: آقای جنتی اینجاست که نیاز به صدای بلند بازیگری احساس می‌شود.

جنتی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌های سینمایی ما در کشورهای دنیا به خوبی شناخته شده اند و در همه حوزه‌های هنر که مطالعه می‌کنیم، تعدادی شخصیت برجسته حضور دارند که نخبگان هر حوزه هستند.
وزیر ارشاد افزود: در حوزه شعر هزاران نفر آمدند، اما فقط یکی فردوسی شد. از بین آن همه نفر تنها حافظ، سعدی و رودکی تاکنون بدریادها مانده اند و جزو افتخارات این کشور هستند و چهره‌های ماندگار دنیا به حساب می‌آیند. در حوزه‌های هنری دیگر هم همین گونه است. ما چهره‌های بسیاری می‌بینیم که سال‌ها کار و تلاش کردند، آموزش دیدند و نهایتا توانسته اند تاکنون خودشان را نشان دهند.
وی درباره مسابقه «ستاره ۲۰» اظهار کرد: کار خانم سمرقندی و همسر گرامی‌شان و سایر همکاران آنها بیشتر برای من امری شنیدنی بود و باور نمی‌کردم یک بخش غیردولتی در این زمینه احساس مسئولیت کند و مسابقه ای عظیم ترتیب دهند که از بین بی‌شمار علاقه‌مندان به بازیگری، افرادی را که استعداد بیشتری دارند انتخاب کنند.
جنتی ادامه داد: روزی که با طرح «ستاره ۲۰» آشنا شدم آن را کاری ارزنده دیدم در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ باید وارد این عرصه شود، افرادی مسئول و مسئولیت پذیر این کار را شروع کرده اند و فعالیتشان ارزنده و قابل توجه است.

وزیر ارشاد خطاب به شرکت کنندگان در سالن گفت: امیدوارم همه در این داوری مورد قبول باشید و کارت سبز بگیرید این کار را هم ادامه بدهید و در آینده ای نه چندان دور شاهد بازی‌های خوب شما در آثار هنری باشیم و فیلم‌های شما در صحنه‌های جهانی مورد توجه مردم دنیا قرار بگیرد.
وی در این برنامه اعلام کرد: لازم می‌دانم از همه دست اندرکاران که برای برنامه ریزی تلاش کرده اند و داورانی که همکاری صمیمانه ای داشتند، سپاسگزاری کنم.
در ادامه، مجری برنامه از جنتی قول گرفت که ۲۰ نفر منتخب در یک سریال حضور داشته باشند یا ۱۰ فیلم سینمایی ساخته شود که این ستاره‌ها در آنها بازی کنند.
وزیر ارشاد هم به شوخی گفت: ۵۰ درصد این موضوع که طرف شما بود، حل شد، قسمتی که به من مربوط است هم وقتی دقیقا از خواسته شما مطلع شوم از آن حمایت خواهم کرد.
زمانی که جنتی از روی سن پایین آمد، رضا رویگری که اخیرا دچار سکته شده بود در حالی که دو نفر او را برای راه رفتن کمک می‌کردند، وارد سالن شد و لحظاتی به خوش و بش رویگری و وزیر ارشاد گذشت.
در ادامه، چند تن از شرک‌کنندگان روی صحنه آمدند. یکی از آنها پسر جوانی به نام بهنام سرلک بود که گرچه تلاش می‌کرد بازی حسی از خود ارائه دهد، مقانلو او را رد و اعلام کرد هیچ بغض، احساس و ریتمی‌ در بازی او ندیده است.
در ادامه زینت رحمانی داوطلب ۲۰ ساله روی سن آمد که مقانلو و کبریتی بازی او را اغراق شده دانستند و مقانلو معتقد بود او بیشتر بازی کرده تا اینکه زندگی کند.
مردی که لباس‌هایی شبیه جاهل‌های اول انقلاب پوشیده بود و حدودا ۴۰ سال سن داشت و مرد دیگری که به نظر ۶۰ ساله می‌رسید نیز شانس خود را امتحان کردند و هر دو مثل شرکت‌کننده‌های قبلی کارت قرمز گرفتند.
پس از این وزیر ارشاد برای بازدید از بخش‌های مختلف استودیو که در سالن سبز محیط زیست پارک پردیسان واقع شده بود برخاست و مسئولان برنامه بخش‌های مختلف را به او نشان دادند از جمله بخشی که داوران دیگر مسابقه از جمله پژمان بازغی و رضا رویگری در آن از داوطلبانی که کارت زرد گرفته بودند، امتحان می‌گرفتند.
فریبا کوثری، بازیگر سینما و تلویزیون دیگر داور این مسابقه بود که در این محل حضور داشت و در سخنانی خطاب به جنتی گفت: امیدوارم ستاره‌های بعد از ما حداقل شرایط مناسبی داشته باشند، همانطور که شرایط آقای رضا رویگری را دیدیم ما هم جوانی‌مان را پای این کار گذاشته ایم و حتی بیش از بودن با خانواده‌هایمان سر کار هستیم. بارها پیش می‌آید نیمه‌شب برای بازی آفیش شویم، اما هیچ پشتوانه ای نداریم من از شما صادقانه نه به عنوان هنرمند بلکه به عنوان یک شهروند می‌خواهم در این زمینه دقت کنید.
وی در پاسخ به جنتی که منظور او چه کاری است، گفت: مثلا وقتی هنرمندی چون رویگری دچار بیماری شده باید تمام مراحل درمان او رایگان انجام شود یا حداقل دستمزدی به عنوان بازنشستگی به هنرمندان اختصاص پیدا کند حقوق بازنشستگی که حداقل زندگی یک هنرمند با آن بچرخد؛ چراکه ما سال‌ها وقت، جوانی و انرژیمان را روی این کار می‌گذاریم.
جنتی در این زمینه توضیح داد: ما کارهایی را شروع کرده ایم، انشاءالله نه به زودی و طی ماه‌های اخیر بلکه شاید یکسال بعد نتیجه آن را خواهید دید.
کوثری هم ابراز امیدواری کرد تا زمان ریاست جنتی حتما این اتفاق رخ بدهد.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تاکید کرد: صندوق حمایت از هنرمندان زمانی که ما آمدیم یک صندوق ورشکسته بود که ۲۸ میلیارد بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشت و حتی بیمه هنرمندان قطع شده بود، اما ما در حال مذاکراتی با بانک پاسارگاد و آینده هستیم. قائم مقام وزیر صنایع آقای گروسیان وارد عمل شده اند و اکنون هیات مدیره صندوق هنرمندان افرادی هستند که همگی در بازار پول و سرمایه فعالیت می‌کنند و امیدوارم آنها بتوانند از همین کارها که شما گفتید حمایت کنند. این فعالیت‌ها آغاز شده و کارهای خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: این یک صندوق غیردولتی و مربوط به خود هنرمندان است و باید حمایت جدی صورت بگیرد. در بحث  درمانی نیز افرادی که مشکلاتی دارند باید فارغ از همه این مسائل به آنها توجه شود. ما هر کاری را که انجام آن در وزارت ارشاد مهیا باشد، انجام خواهیم داد.
در ادامه مقانلو نیز با بیان اینکه جامعه هنری نیاز دارد نیروی جوانی به آن تزریق شود از وزیر ارشاد خواست از طرح «ستاره ۲۰» حمایت کند.
همچنین‌هائده حائری نیز از اینکه افرادی با سنین بالاتر می‌توانند در مسابقه شرکت کنند، ابراز امیدواری و اعلام کرد اگر حمایت‌های وزارت ارشاد باشد این پروژه می‌تواند به ثمر برسد.
پس از این مقانلو از وزیر خواست در زمینه خوانندگی نیز فعالیت‌هایی صورت بگیرد و بعد در حالی که همراهان وزیر اعلام کردند لوکیشنی که در آن قرار گرفته اند سقف مناسبی ندارد و بهتر است از آن اتاق خارج شوند وزیر این موضوع را نپذیرفت و گفت: نه هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر این یونولیت پایین بیافتد هم مشکلی ندارد!جنتی تاکید کرد: در حوزه سینما کمیسیون فرهنگی مجلس اسامی‌ هشت فیلم را به ما داده اند و گفته اند نباید آنها را اکران کنید، اما ما اعلام کردیم آنها نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند و خودمان تشخیص می‌دهیم کار درست چیست. در بحث تک خوانی بانوان نیز اعتراضاتی شد، اما فتوای رهبر معظم انقلاب این است که فرقی بین جمع‌خوانی و تک‌خوانی زنان نیست و اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی ندارند.
جنتی یادآور شد: با این حال به بانویی که در باغ دلگشا چهار بیت از شعر سعدی را خوانده انتقاد کرده اند. ما باید آنطور که خودمان تشخیص می‌دهیم، عمل کنیم تا به حال یک کارت زرد گرفته ایم. اگر چند تا دیگر هم بگیریم عیبی ندارد. خود دکتر روحانی جلودار است و ما هم پشت او حرکت می‌کنیم.
رویگری هم در ادامه این دیدار به ذکر یک خاطره پرداخت و گفت: میرباقری در سریال مختارنامه در اولین سکانس نگاهی به من کرد و سرش را تکان داد. از او پرسیدم علت این کارش چیست او هم گفت مانده ام شما پیر و پاتال‌ها چطور می‌خواهید صحنه‌های جنگ مختار را بازی کنید! من هم همانجا بعد از ۲۷ سال سیگارم را ترک کردم و حالا هم فرز شده ام.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ هم برای او شفای کامل را از خداوند خواستار شد و گفت: اگر لازم است من کمکی انجام دهم، به من بگویید.
رویگری هم اعلام کرد: یک فیلمنامه دارد که خودش آن را نوشته و می‌خواهد آن را بسازد اگر پروانه ساخت این فیلم را بگیرد، خوشحال می‌شود.
وزیر ارشاد هم تأکید کرد اگر رویگری دوست دارد می‌تواند پیش خود وزیر برود یا با دکتر ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی جلسه بگذارد.

منبع: مهر
خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: