جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

کودکان بم به تماشای شهر موش ها ۲ نشستند

کودکان بم به تماشای شهر موش ها 2 نشستند

پاپ موزیک – جمعی از عوامل دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «شهرموش‌ها ۲» با دعوت «کرمان موتور» برای اکران فیلم برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به شهر بم سفر کرده و از کارخانجات خودروسازی، مراکز آموزشی، خیریه، توانبخشی و ارگ بم دیدن کردند. در این سفر مرضیه برومند کارگردان فیلم آرزو کرد شهر بم صاحب سالن سینما شود.

کودکان بم به تماشای شهر موش ها ۲ نشستند

در این سفر دو روزه مرضیه برومند کارگردان فیلم به همراه منیژه حکمت تهیه‌کننده و مرضیه محبوب، هنگامه مفید، بهرام دهقانیار و تعدادی از عروسک‌گردانان، صداپیشگان و برخی از عوامل تولید و پشت دوربین حضور داشتند. «کرمان‌موتور» یکی از حمایت‌کنندگان مالی فیلم سینمایی «شهرموش‌ها ۲» است که به مدت یک هفته قبل از سفر عوامل این فیلم را در ارگ جدید بم به نمایش درآورد و بعد با  حضور دست‌اندرکاران «شهرموش‌ها ۲» فیلم برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهر بم به نمایش گذاشته شد.

در روز اول سفر، این گروه با بازدید از کارخانجات تولید خودرو «کرمان‌موتور» در جریان کار و تولید این کارخانه عظیم خودروسازی قرار گرفتند و با مدیران این صنعت به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. دیدار از مراکز آموزشی ارگ جدید بم و تماشای فیلم همراه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ارگ جدید و تعدادی از خانواده‌های کارمندان «کرمان‌موتور» از دیگر برنامه‌های دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی در روز اول سفر بود. کودکانی که از مراکز خیریه و بنیاد کودک که برای اولین بار در سالن نمایش به تماشای فیلم نشستند چنان با دیدن «شهرموش‌ها۲» هیجان‌زده شدند که صدای دست و سوت آنها مانع از شنیدن صدای بخش‌هایی از فیلم می‌شد. عوامل فیلم هدایای چون ماسک و لوازم‌التحریر  را که توسط «کرمان‌موتور» فراهم شده بود به کودکان بی سرپرست اهدا کردند. «کرمان موتور» مسابقه نقاشی را به بهانه اکران «شهرموش‌ها ۲» برگزار کرده بود که در این مراسم جوایزی را توسط عوامل فیلم به برندگان این مسابقه اهدا کرد.

در روز دوم سفر جمعی از اهالی «شهرموش‌ها۲» به دیدن خرابه‌های ارگ قدیم بم رفتند و پس از آن از مرکز حمایت و توانبخشی خیریه «سپهر» که به نگهداری کودکان بی‌سرپرست، سالمندان و معلولان می‌پردازد، بازدید کردند. در این مرکز معلولان زلزله بم ضمن توابخشی و درمان‌های جسمی و روحی به حرفه‌آموزی هم مشغول هستند و در کارگاه‌های تولیدی این بنیاد به حرف گوناگون متناسب با توانایی‌های خود اشتغال دارند. همچنین در این مرکز سالمندان آسیب‌دیده زلزله و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بم و شهرهای اطراف نگهداری می‌شوند با کمک خیرین شرایط تحصیل این کودکان فراهم شده است.

در پایان روز دوم جمعی از دست‌اندرکاران «شهرموش‌ها۲» با حضور در اداره ارشاد شهر بم به همراه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست «بنیاد خیریه سپهر» به تماشای این فیلم نشستند. در پایان این مراسم چند تن از کودکان بمی با اجرای موسیقی «خونه مادر بزرگه» از مدعوین خود تقدیر کردند. مرضیه برومند در این مراسم با معرفی همراهان خود در این پروژه از بانیان این مراسم تشکر کرد و گفت:« من ۴۳ سال پیش به بم آمده بودم و می‌دانم که چه شهر زیبایی داشتید. متاسفم که هنوز آنطور که باید و شاید به شهر شما رسیدگی نشده و تا شهر به طورکامل ساخته شود، کارهای زیادی باقی مانده است.»

وی ادامه داد:« منتظر دولتی‌ها نباشید. یاعلی بگویید و شهرتان را بسازید. ما امروز از بنیاد خیریه «سپهر» دیدن کردیم که زیبایی درون و بیرون را با هم داشت. کاری که در آنجا انجام شده چند برابر کاری است که در بم انجام شده است.»

برومند با گلایه از نبود سالن سینما در این شهر گفت:« وقتی هنوز تیرآهن‌های خانه‌های نیمه‌کاره بم را می‌بینم، رویم نمی‌شود که بگویم چرا بم سینما ندارد. اما سینما شادی می‌آورد و کاش بم هم سینما داشت. اینجا سالن خوبی است و کاش یک پروژکتور بهتر می‌داشت تا شما با شرایط بهتری این فیلم را می دیدید.»

کارگردان «شهرموش‌ها ۲» از رییس اداره ارشاد شهرستان بم خواست پروژکتور بهتری را برای این سالن تهیه‌ کند تا بتوان از این سالن به عنوان سالن سینما برای مردم بم استفاده کرد. منیژه حکمت با مذاکره با مدیرکل ارشاد شهر بم و مدیران «کرمان‌موتور» به توافقاتی برای بهینه‌سازی سالن‌های نمایش شهرک صنعتی ارگ جدید و شهر بم رسیدند تا از این پس شرایط مناسب برای نمایش فیلم‌های سینمایی در این دو شهر فراهم آید و مردم بم در سالن‌ به تماشای فیلم‌های سینمای ایران بنشینند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: