جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

حذف ایران از فهرست فیلم های خارجی زبان اسکار

حذف ایران از فهرست فیلم های خارجی زبان اسکار

پاپ موزیک –  آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه بخش فیلم‌های خارجی زبان هشتاد و هفتمین دوره اسکار را اعلام کرد.

حذف ایران از فهرست فیلم های خارجی زبان اسکار

این فهرست شامل ۹ فیلم از کشورهای اروپایی (۶ فیلم)، آمریکای لاتین (دو فیلم) و آفریقا (یک فیلم) است.

فیلم امروز به کارگردانی سید رضا میرکریمی که به‌عنوان نماینده ایران به اسکار ۲۰۱۵ معرفی‌شده بود، راهی به فهرست کوتاه این بخش نیافت.

«آیدا» از لهستان، «لویاتان» از روسیه، «حادثه ناگزیر» از سوئد و کمدی «قصه‌های وحشی» از آرژانتین به همراه «تیمبوکتو»  نخستین فیلم معرفی‌شده از موریتانی به رقابت‌های اسکار، فیلم‌هایی هستند که نامشان در فهرست کوتاه فیلم‌های بخش خارجی زبان دیده می‌شود.

امسال ۸۳ فیلم از کشورهای مختلف برای رقابت در این بخش به اسکار معرفی‌شده بودند. این تعداد یک رکورد برای بخش فیلم‌های خارجی زبان محسوب می‌شود.

راه نیافتن فیلم «خواب زمستانی» به کارگردانی نوری بیلگه جیلان به این فهرست یکی از شگفتی‌های اسکار امسال است. این فیلم که نماینده کشور ترکیه بود، برنده جایزه نخل طلایی کن در سال ۲۰۱۴ است. «خواب زمستانی» در بیشتر فهرست‌های ده فیلم برگزیده سال هم حضور داشته است.

«دو روز، یک‌شب» ساخته ژان پیر و لوک داردن، برادران بلژیکی هم یکی دیگر از فیلم‌های تحسین‌شده سال ۲۰۱۴ است که نامش در این فهرست به چشم نمی‌خورد. زاویه دولان کارگردان کانادایی هم که با فیلم «مامان» امیدوار بود در سن ۲۵ سالگی برنده جایزه اسکار شود، از این رقابت بازماند. او با این فیلم جایزه هیئت‌داوران جشنواره فیلم کن را به دست آورده بود.

امسال علاوه بر سید رضا میرکریمی که فیلمش نماینده سینمای ایران بود، دو کارگردان ایرانی دیگر هم در این رقابت حضور داشتند. بتین قبادی با فیلم «مردان» نماینده عراق در اسکار بود و جمشید محمودی با فیلم «چند مترمکعب عشق» نماینده سینمای افغانستان. این دو فیلم هم به سرنوشت فیلم «امروز» دچار شدند و راهی به مرحله بعد نیافتند.

نماینده سینمای آذربایجان هم  فیلم «نبات» به کارگردانی الچین موسی اوغلو بود که فاطمه معتمدآریا در آن به ایفای نقش پرداخته بود. این فیلم هم ا ز جضور در مرحله بعد بازماند.

فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نماینده ایران در دوره گذشته اسکار بود، این فیلم هم نتوانست به فهرست کوتاه نامزدهای این بخش راه پیدا کند. فرهادی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» اسکار فیلم خارجی‌زبان را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

از بین این ۹ فیلم، ۵ فیلم به‌عنوان نامزد دریافت اسکار، روز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ (۲۵ دی) معرفی می‌شوند. برندگان هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار روز ۲۲ فوریه ( ۴ اسفند ۱۳۹۳) در مراسمی در سالن دالبی تیه‌تر معرفی می‌شوند.

۹ فیلم فهرست کوتاه بخش خارجی زبان

عنوان کارگردان کشور
آیدا پاول پاولیکوفسکی لهستان
لویاتان آندری زویاگینتسف روسیه
حادثه ناگزیر روبن اوستلوند سوئد
قصه‌های وحشی دامیان زیفرون آرژانتین
تیمبوکتو عبدالرحمان سیساکو موریتانی
نارنگی‌ها زازا اوروشادزا استونی
جزیره ذرت جورج اواشویلی گرجستان
متهم پاولا ون در اوست هلند
ناجی آلبرتو آرولو ونزوئلا

 

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: