جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

پاپ موزیک – پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بنا به وصیتش ابتدا به صحنه سالن اصلی تئاتر شهر برده شد و سپس به تالار وحدت رفت و در نهایت در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد.

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

پیکر زنده یاد انوشیروان ارجمند صبح امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه از تئاتر شهر به سمت تالار وحدت و سپس بهشت زهرا (س) تشییع شد.

بنا به وصیت زنده یاد انوشیروان ارجمند و همچنین خواسته خانواده این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پیکر وی صبح امروز ساعت ۸:۳۰ ابتدا به صحنه سالن اصلی تئاتر شهر برده شد تا وی آخرین خداحافظی خود را از صحنه تئاتر داشته باشد.

خانواده زنده یاد انوشیروان ارجمند و جمعی از هنرمندان نیز روی صحنه تئاتر با این هنرمند پیشکسوت وداع کردند.

جمعی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما در این مراسم حضور داشتند که از جمله آنها می توان به داریوش ارجمند، برزو ارجمند، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، هومن برق نورد، فخرالدین صدیق شریف، علی دهکردی، فرهاد قائمیان، مهدی میامی، داریوش اسدزاده، محمود پاک نیت، علی لک پوریان، علی جلیلوند، سعید داخ و …. اشاره کرد.

معاون هنری ارشاد: انوشیروان ارجمند هنرمندی زلال بود

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم گفت: دوستی من با انوشیروان ارجمند بیش از ۳۰ سال ادامه داشت و من از دوران جوانی با این هنرمند فقید آشنا شدم. زنده‌یاد ارجمند، هنرمندی مهربان و زلال بود که هر چه در دلش وجود داشت، همانی بود که ما در ظاهر او نیز می‌دیدیم. او هنرمندی بود که همیشه در هر جایی از راستگویی و صداقت حرف می‌زد.

معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: چندی پیش که همراه با او در مشهد حضور داشتیم، دیدم که حال بسیار خوبی داشت اما متاسفانه ناگهان در یک لحظه آنچه که تصور نمی‌کردیم، پیش آمد و او از میان ما رفت. ضایعه درگذشت این هنرمند فرهیخته و ارجمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون را به خانواده، همسر و برادر او تسلیت می‌گویم. امیدوارم خاطره‌هایی که همواره از او برایم شیرین بوده، برای شادی روح او وجود داشته باشد. ضمن اینکه برای همه کسانی که این چنین در مراسم تشییع یک هنرمند ارج می‌گذارند و برای هنرمندان دغدغه دارند، آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این همت و وحدت همیشه در مقامی که قرار گرفته‌ایم، وجود داشته باشد و آن اینکه شما هنرمندان و مردم آن را بزرگ می‌دارید، بنابراین خدا نیز شما را بزرگ نگه می‌دارد.

مسجدجامعی: ارجمند هنرمندی با باطن پاک بود

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تجلیل از مقام هنری و انسانی زنده‌یاد انوشیروان ارجمند گفت: شاید شما مخاطبان و مردم عزیز در آثار سینمایی و نمایشی با ویژگی‌های این هنرمند آشنا باشید اما خوب است یادآوری کنیم که زنده‌یاد انوشیروان ارجمند باطن بسیار پاکی داشتند که این یکی از ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند به شمار می‌آید و شاید شما عزیزان با این ویژگی آنچنان که باید، آشنا نباشید.

وی افزود: انوشیروان ارجمند شخصیت بسیار بی‌ادعایی بود و همانقدر که در حوزه کاری خود تاثیر داشت، برای خود جایگاه ویژه‌ای قائل نبود و اتفاقا همین موضوع بود که او را محبوب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور انوشیروان ارجمند در آثار نمایشی مذهبی به ویژه با موضوع «حضرت سیدالشهدا» گفت: این بزرگوار علاوه بر نقش‌های بسیار موفقی که روی صحنه و در عرصه‌های تصویری ایفا کرد، به دیگران نیز کمک می‌کرد که در ایفای نقش خود بهترین باشد. من بسیار خوشحالم که خانواده این هنرمند پیشکسوت، اهل هنر هستند و یقین دارم این راه توسط شاگردان و خانواده وی ادامه پیدا می کند. با این حال روزهای بهتری را برای جامعه هنری آرزو می‌کنم و برای آن بزرگوار از خداوند بزرگ طلب مغفرت دارم.

حسین پاکدل: انوشیروان ارجمند را با زوربای یونانی قیاس می‌کنم

حسین پاکدل، نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن قرائت متنی گفت: ما در این روزها گرد هم جمع می‌شویم و برای هنرمندی شریف، صحنه‌ای را ترتیب می‌دهیم که صحنه رفتن او و نمایشی بسیار قوی است و عجب که این مقسم حیات و مرگ چقدر خوب کارش را انجام می‌دهد و افراد شایسته را برای سفر به آن دنیا گلچین می‌کند.

وی ادامه داد: به تدریج اجرای مراسم تراژیک بیرون از صحنه رو به افزایش است. ظاهرا ملک‌‌الموت هم هنرمند خفته زیر خاک را به هنرمند فعال روی صحنه ترجیح می‌دهد و به درستی هنرمندانی که جاودانه در این دنیا زندگی کردند، برای ما مردم هم زندگی را قابل تحمل می‌کردند.

این کارگردان تئاتر در ادامه صحبت‌های خود گفت: من انوشیروان ارجمند را با زوربای یونانی قیاس می‌کردم. انوشیروان ارجمند در تمام آثاری که بازی می‌کرد، چنان حضور داشت که هیچ کس او را نمی‌دید. او در «امام علی»، «تفنگ سرپر» و «روزی روزگاری» آنچنان نقش‌هایی را بازی می‌کرد که گویی دیگر انوشیروان ارجمند نیست. ضمن اینکه من او را هنرمندی بدون حاشیه می‌بینم و دوست دارم از این به بعد نیز او را در هیبت و اقتدار همیشگی‌ام نگه دارم و با او زندگی کنم.

رضا پورحسین: هنرمندی که مرد روزهای سخت بود

رضا پورحسین، قائم مقام سیما نیز با اعلام تسلیت مدیر رسانه ملی به جامعه هنری و خانواده زنده‌یاد ارجمند، گفت: آنچه که از انوشیروان ارجمند در ذهن‌مان نقش بسته است، مردی لطیف، باسواد و بی‌ادعا بود که هیچ وقت برای هنرش به مردم فخر نفروخت و همیشه حتی در اوقات سخت نیز در بهترین سریال‌ها حضور داشت.

وی افزود: من می‌توانم بگویم که انوشیروان ارجمند به عبارتی مرد روزهای سخت و تلاش‌های سخت بود و هر جا بود، معلوم بود که آن کار از درجه کیفی قابل قبولی برخوردار است. بیاییم از مرگ به گونه‌ای صحبت نکنیم که همه چیز تمام شده است. به اعتقاد من، مرگ در مبانی اعتقادی پلی است که ما را از نشئه‌ای به نشئه‌‌ای دیگر منتقل می‌کند و من حتم دارم هنرمندانی چون انوشیروان ارجمند که همواره پاک زیستند، یادشان زنده است و حالا به نشئه‌ای دیگر سفر می‌کنند.

ایرج راد: با انسانیت در کنار هم زندگی کنیم

ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد انوشیروان ارجمند گفت: انوشیروان چه آرام از میان ما رفت. او با اینکه دلی پرآشوب داشت، اما همواره آرام زیست. او عشق به فرهنگ و بازگو کردن واقعیت‌ها را داشت.

مدیرعامل خانه تئاتر گفت: هنرمندان عرصه تئاتر وقتی در صحنه حضور پیدا می‌کنند، زندگی می‌کنند. آنها تا آنجا که حقیقت، راستی و پاکی وجود دارد، خود را روی صحنه عیان می‌‌کنند و انوشیروان ارجمند همواره با آرامش خود به ما درس می‌داد. از این هیاهوها بپرهیزیم و با انسانیت در کنار هم زندگی کنیم.

این بازیگر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون تاکید کرد: انوشیروان ارجمند در همه حال حتی در بدترین حال نیز می‌خندید و خوب یادم می‌آید که خنده با خس‌خس او، آنچنان زندگی می‌داد که توصیف آن قابل تصور نیست. او به معنا و مفهوم واقعی کلمه، به دور از حاشیه زندگی کرد.

راد در پایان صحبت‌های خود گفت: رفتن انوشیروان ارجمند را به همه هنرمندان تسلیت می‌گویم و باز به این نکته اشاره می‌کنم که ما او را دوست داشتیم، داریم و دوستش خواهیم داشت.

رییس سازمان سینمایی: وظیفه داریم قبل از مرگ افراد از آنها قدردانی کنیم

حجت‌اله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در این مراسم ضمن قرائت قطعه شعری از مولانا خطاب به هنرمندان و شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: مصیبت درگذشت زنده‌یاد انوشیروان ارجمند را به خانواده فرهیخته و ارجمند این هنرمند و به ویژه سینماگران فرهیخته و مردم تسلیت عرض می‌کنم؛ مردمی که خاطرات بسیار خوب و فراموش نشدنی از این خانواده هنرمند و بزرگ دارند و حتم دارم هیچ‌گاه خدمات این هنرمند عزیز را در طول تاریخ فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز برای همه ما و کسانی که با دنیای فرهنگ و هنر کار دارند، روز تلخی است. امروز یک گوهر قیمتی را به خاک می‌سپاریم. امروز مسافری به آن دیار می‌رود که خاطراتش هرگز و هرگز فراموش شدنی نیست.

رییس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: امیدوارم قبل از اینکه هنرمندان و عزیزان‌مان را به خاک بسپاریم، در زمان حیاتشان از آنها قدردانی کنیم و این وظیفه من و امثال من است که متولی چنین فعالیتی باشیم.

داریوش ارجمند: چه خوب است بر شانه مردم از دنیا هجرت کنیم

داریوش ارجمند، برادر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در این مراسم با تقدیر از حضور پررنگ مردم در تشییع پیکر این هنرمند، توضیح داد: همه ما خواهیم رفت و چه بهتر که این گونه بر شانه مردم از این جهان هجرت کنیم. من نه به واسطه سبب خونی، بلکه اینجا به عنوان یک رفیق، همکار و شاگرد راجع به انوشیروان ارجمند حرف می‌زنم. مردی که همیشه صبر، آرامش و دانسته‌هایش الگوی همه بود.

وی گفت: درست چند ساعت از فوت برادرم برنامه‌ریزی شده بود که من در برنامه «بعضی‌ها»، علی ضیاء در شبکه ۳ سیما حضور داشته باشم و دقیقا چهار یا پنج ساعت قبل از حضورم در این برنامه بود که برادرم از این دنیا رفت و عوامل برنامه نیز کسی را نداشتند که جایگزین من برای حضور در این برنامه بماند اما من به یاد حرف‌های علی دهکردی می‌افتم که چندی پیش در همین روز به نکته خوبی اشاره کرد اینکه این انوشیروان ارجمند بود که با تمام بی‌هیاهو بودن و به دور از منیت‌هایش، کاری کرد که بدون هیچ برنامه‌ریزی بیش از ۱٫۵ ساعت یک برنامه زنده به او اختصاص داده شود و به نظر من این همان اجر آن صبری است که در کلبه احزان رفت.

بهار ارجمند: یادته مرشد!

بهار ارجمند، فرزند زنده‌یاد انوشیروان ارجمند نیز در این مراسم با اجرای پرشور قطعه‌ای از نمایش «سایه ماه»، خطاب به پدرش گفت: «یادته مرشد. ۳۴ سال فرزند دو مرشد بودم. مرشد اول؛ مادرم، کیهانم (خطاب به مادرش کیهان دخت) و مرشد همه چیز من، پدرم، رفیقم و استادم. ممنون بابا که اجازه دادی دخترت باشم. بابا دخترت بهت قول می‌ده که راه انوشیروان ارجمند رو ادامه می‌ده در صحنه‌ها، با قدرت و ایستادگی. برزو جان سرتو بلند کن. همه هستند. من از همتون ممنونم. ناز قدمتون.»

برزو ارجمند: بابا قول می‌دهم پسر خوبی باشم

برزو ارجمند، پسر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند نیز با تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پدرش گفت: «پدر جلوی این همه آدم، می‌خوام بهت یه قول بدم. می‌دونید که بابام عاشق خانه و خانوادش بود. بابا من هم قول می‌دم مواظب همه کس و کارم باشم. قول می‌دم سرم پایین باشه، قول می‌دم مثل تو بی‌حاشیه باشم. با همه حرف بزنم. بابا من قول می‌دم پسر خوبی باشم.»

ارجمند ادامه داد: پدر من مردی بسیار بی‌حاشیه‌ای بود و من جا دارد در اینجا علیرغم حاشیه‌هایی که در چند روز پیش به وجود آمده، به این نکته تاکید کنم که تمامی پرسنل بیمارستان پارسیان تهران، پدر من را روی چشم خود گذاشتند. اگرچه پدرم جنگید اما مرگ به او اجازه حیات نداد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه نظم و انضباط از ویژگی‌های اصلی پدرش در طول ایام کاری بود، خطاب به مردم گفت: پدرم همیشه می‌گفت که یک بازیگر با صدای دست تماشاگران است که می‌تواند بفهمد روی صحنه خوب بوده یا خیر و اصولا روی صحنه چه کرده است. به همین جهت از شما می‌خواهم تا برایش دست بزنید و بازی او روی صحنه را تشویق کنید.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری مراسم سخنرانی، نماز میت با حضور حجت الاسلام دعایی، بر پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند خوانده شد.

محمود عزیزی، داریوش فرهنگ، حسین طاهری، فرهاد قائمیان، رضا کیانیان، محمود رضوی، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، حسین پارسایی، محمود پاک نیت، هومن برق‌نورد، علی لک‌پوریان، سعید داخ، مهدی کرم‌پور، محمد طالقانی، محسن علی‌اکبری، رضا حداد، هادی منتظری، داوود گنجی، حمیدرضا پگاه، اتابک نادری، امیرحسین مدرس، عباس عظیمی، امید حاجیلی، عادل بزدوده، بهرام جمالی، سعید ذهنی، علی بوستان، پویا امینی، فخرالدین صدیق شریف، پرستو صالحی، ایلیا منفرد و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت حضور پیدا کردند.

منبع:مهر

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند
گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

گزارش و تصاویر تشییع انوشیروان ارجمند

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!
احمد می گويد: پاسخ دادن

روحش شاد هنرپیشه خوبی بود جایش درسنما ایران خالی است باهنرنمایی هایی که در فیلم مختار وامام علی (ع) داشت .

ارسال دیدگاه: