جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

اگر حقه‌بازی دیدید ما را دادگاهی کنید

اگر حقه‌بازی دیدید ما را دادگاهی کنید

پاپ موزیک – نشست خبری کنسرت گروه «فروزان» به سرپرستی و آهنگسازی سیاوش عبدی و خوانندگی بیژن کامکار روز یکشنبه ۲۱ دی ماه در تالار کمال الملک مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

اگر حقه‌بازی دیدید ما را دادگاهی کنید

بیژن کامکار خواننده این کنسرت موسیقایی در ابتدای نشست گفت: هفت ماه پیش توسط یکی از دوستان به گروه فروزان معرفی شدم و چون دیدم شاکله اصلی سازهای این گروه موسیقایی برگرفته از دف است، تصمیم گرفتم تا همراه با این گروه کنسرتی را برگزار کنیم. البته یکی از دلایل حضور من برای خوانندگی این کنسرت، به این خاطر بود که انرژی فوق العاده هنرمندان جوان این گروه به شدت من را مجذوب خود کرد به همین خاطر دوست داشتم دوباره جوانی را به خودم تزریق کنم، ضمن اینکه همیشه گروه های فعال دف را حمایت کردم و همیشه دوست داشتم که به سهم خود بتوانم کمکی به آنها داشته باشم و حالا خوشحالم که انرژی فوق العاده این گروه جوان، من را بر آن داشت که در کنار آنها حضور داشته باشم.

امیدوارم مردم قضاوت خوبی داشته باشند

کامکار با اشاره به حضور یارا امیرباهنر نوازنده ویلون در این کنسرت موسیقایی توضیح داد: تا آنجا که شنیده ام این هنرمند جوان توانسته به عنوان سریع‌ترین نوازنده ویلون جوان، مقامی را به دست آورد. او قرار است در این کنسرت هنرنمایی کند و خود من هم بسیار کنجکاو هستم که بدانم او در این برنامه چه خواهد کرد. البته اگر بخواهم درباره جزئیات این کنسرت توضیحاتی را ارائه دهم، باید بگویم که طبق برنامه‌ریزی‌ها بخش اول کنسرت، به موسیقی فارسی از ساخته‌های سیاوش عبدی و بخش دوم به ملودی‌های کردی اختصاص دارد که با وجود فرصت بسیار اندکی که برای تمرین داشتم، اما پذیرفتم که در این کنسرت به عنوان خواننده حضور داشته باشم. البته من پیش از این، همراه با گروه در قونیه کنسرت‌هایی را برگزار کردم که خوشبختانه این کنسرت ها استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این بار هم امیدوارم مردم به عنوان اصلی‌ترین قضاوت‌کنندگان بتوانند از این کنسرت موسیقایی لذت ببرند و ما در برج میلاد پرقدرت حاضر باشیم.

بیژن کامکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در جامعه ما نقد یعنی توهین به همین خاطر نباید به نقدها جواب داد ما باید سعی کنیم که کار قضاوت را به مردم بسپاریم. متاسفانه وقتی برخی‌ها می‌بینند که یک گروه موسیقایی خارج از تصورات مخاطب یا منتقد کارهایی را انجام می‌دهند بنابراین دست به قضاوت‌های نادرستی می‌زنند. تعداد زیاد نوازندگان دف در این کنسرت من‌درآوردی نیست و مساله‌ای است که در کردستان ریشه تاریخی داشته، شما اگر به تاریخ موسیقی کردستان مراجعه کنید می‌بینید که در گذشته‌های دور مردم کرد برای استقبال شیخ و مرادشان در سنت خانقاهی با ۳ هزار دف‌زن در یک مکان حضور پیدا می‌کنند پس بدانید اگر حقه‌بازی در کار ما دیدید شما این حق را دارید که ما را دادگاهی کنید. دوستان بدانند کار ما اعجازبرانگیز نیست، کار ما موضوعی احساسی است که دوست داریم از طریق حضور نوازندگان پرتعداد دف بتوانیم جوانان را به سمت موسیقی جذب کنیم.

انتقاد تند از دستمزدهای خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی

سیاوش عبدی سرپرست و آهنگساز این کنسرت موسیقایی نیز در ادامه این نشست خبری توضیح داد: ما تاکنون با خواننده‌های بسیار زیادی در گروه فروزان کار کردیم که هر یک از آنها دوستان خوبی بودند که تجربه‌های ارزشمندی را با آنها از سر گذراندند اما در این کنسرت استاد کامکار کمک بسیار زیادی به ما کردند و ما افتخار داریم که در این برنامه موسیقایی کنار ایشان حضور داریم البته استاد مسعود شعاری هم تا دم اجرا همراه ما بودند که جا دارد در این نشست خبری از زحمات این هنرمند شریف موسیقی نیز قدردانی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات کنسرت گروه فروزان گفت: روند کار به شکلی است که ما در ۳ بخش میزبان تماشاگران خواهیم بود که بخش اول به اجرای آثاری به آهنگسازی خودم و بازسازی ملودی‌های قدیمی، بخش دوم به اجرای قطعات کردی و بخش سوم نیز به اجرای تک‌نوازی یارا امیرباهنر اختصاص دارد که در هر یک از این بخش‌ها استاد بیژن کامکار به عنوان خواننده همراه ما خواهند بود البته قبل از حضور استاد کامکار ما برای اجرای قطعات فارسی تلاش کردیم از خوانندگان معروف استفاده کنیم اما قیمت این عزیزان آنقدر عجیب بود که ما را ترغیب کرد بخش فارسی را نیز حذف کنیم اما قبل از اینکه به قونیه رفتیم لازم دیدیم که باید بخش فارسی نیز در کار حضور داشته باشد بنابراین از استاد کامکار خواستیم تا در خوانش قطعات فارسی نیز همراه ما باشد.

هنر موسیقی نزد خوانندگان است و بس

عبدی با انتقاد از شرایط این روزهای دستمزد خوانندگان معروف عرصه موسیقی تصریح کرد: اگر به کسوت، تجربه، محبوبیت و حضور در صحنه باشد باید دستمزد استاد بیژن کامکار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد ولی متاسفانه دستمزد این خوانندگان عزیزی که به آن اشاره کردم ۱۰ برابر آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم به همین خاطر من سعی کردم از خواننده‌ای دعوت کنم که هم نوازنده باشد هم خواننده، کما اینکه از بین همین خوانندگانی که دوست ندارم در این نشست اسمی از آنها ببرم سال‌ها پیش در کنار ما حضور داشتند ولی در حال حاضر حتی به تلفن ما هم جواب نمی‌دهند به همین خاطر معتقدم در حال حاضر هنر موسیقی نزد خوانندگان است و بس.

این آهنگساز و نوازنده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش کردی کنسرت فروزان گفت: آهنگ‌هایی که در این بخش از کنسرت به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید یکسری آهنگ‌های جدید و یکسری قطعات شنیده شده اما با تنظیم جدید است که به دلیل حضور ۱۲۰ نوازنده دف در آنها فکر می‌کنم اتفاقات خوبی افتاده کمااینکه استاد بیژن کامکار نیز به دلیل تسلطی که هم به ریتم، هم به ساز دف و هم به خوانندگی دارد مطمئنم که کار ارزشمند خواهد بود، موضوعی که بسیاری از خوانندگان امروزی آن را ندارند اما خوانندگان دیروزی از آن برخوردار هستند.

هم نشینی با سلطان ریتم

عبدی افزود: خدا را شکر می‌کنم که کنار ما سلطان ریتم نشسته و ما مشکلی برای ریتم نداریم این در حالی است که ما در حوزه نوازندگی تلاش کردیم از همه نوازندگان برجسته دف شهرهای مختلف کشور افرادی را برای حضور در کنسرت دعوت کنیم ما حتی هنرمندانی را در این کنسرت داریم که به خاطر عشق استاد کامکار هر هفته از سلیمانیه عراق به ایران می‌آیند و بعد از آن به منطقه سکونتشان مراجعه می‌کنند. یکی دیگر از نکته‌های ویژه این کنسرت حضور یک نوازنده یک سال و نیمه در کنار این هنرمندان است که مطمئنم در آینده‌ای نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

او به حضور یارا امیرباهنر که چندی پیش در کتاب ثبت رکوردهای گینس به عنوان سریع‌ترین نوازنده ویلن معرفی شده بود اشاره کرد و گفت: متاسفانه یارا از جمله هنرمندانی است که در خارج از کشور بیشتر از ایران او را می‌شناسند و فکر می‌کنم کسی نمی‌داند که او توانسته در یک برهه زمانی رکورد گینس را به عنوان سریع‌ترین نوازنده ویلن کسب کند و بسیار متاسفم که او در خارج از کشور مشغول فعالیت موسیقی است و او را بیشتر از ایران قبول دارد اما با این حال بسیار خوشحالم که او این افتخار را به ما داد و در این کنسرت همراه ما حضور خواهد داشت.

حوصله ناز کشیدن هم سن و سالان خودم را ندارم

سرپرست گروه موسیقی فروزان با اشاره به تیم نوازنده این کنسرت نیز توضیح داد: چندان دنبال نوازنده معروف نبودم کمااینکه اصولا خود من هم حوصله ناز کشیدن هم سن و سالان خودم را ندارم من ناز استاد کامکار را با افتخار می‌کشم اما هیچگاه نخواستم ناز هنرمندان هم سن و سال خودم را برای حضور در یک برنامه موسیقایی بکشم.

این نوازنده جوان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من عاشق کارهای عجیب و غریب هستم و همیشه تمایل داشتم که کارهای متفاوتی را در عرصه موسیقی انجام دهم وقتی که استارت کار با هنرجویان و شاگردان خوبم را برای این کنسرت زدم حتم داشتم که این کنسرت، کنسرت متفاوتی خواهد بود، درست است که من ۳۰ سال بیشتر ندارم اما ادعا می‌کنم که ۳۰ برابر سنم شاگردان خوبی دارم که می‌توانند حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشند.

شمشیر کشی با خوانندگان امروزی

وی با اشاره به انتقاداتی که طی روزهای اخیر از وی برای برگزاری کنسرت گروه فروزان می‌شود بیان کرد: من نمی‌فهمم جای چه کسی را در عرصه موسیقی تنگ کردم که دوستان تا این حد از برگزاری کنسرت من ناراضی هستند، دوستان! اگر ناراضی هستید بروید کنسرت دیگری را ببینید، من نمی‌دانم چه هیزم تری به کسی فروخته‌ام که باید با همه بجنگم.

عبدی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به کارهای پیش روی گروه موسیقی فروزان گفت: مشغول انجام کارهای جدیدی هستیم که تعدادی از این آثار موسیقی براساس تم‌های محلی کردی تولید شده، ضمن اینکه هم‌اکنون مشغول تولید یک آلبوم فارسی‌زبان هستیم که یکی از اهداف آن شمشیرکشی با خواننده‌های امروز است که اگر این امکان وجود داشته باشد از ۶ خواننده جوان و بی‌نام و نشان در این اثر استفاده خواهم کرد و اگر این موضوع اتفاق نیفتد این کار را به صورت گروهی ضبط می‌کنم. من می‌خواهم با این دو کار نشان دهم که نوازنده‌های گروه ما خیلی بهتر از خواننده‌های امروزی هستند من حتی می‌خواهم یک کاری را بخوانم که نشان دهم صدایم بدتر از این خوانندگان معروف نیست.

افتخاری بهتر و بزرگتر از ثبت رکورد سریع‌ترین نوازنده ویولن جهان

یارا امیرباهنر نوازنده ویلن این کنسرت موسیقایی در این نشست خبری گفت: متاسفانه موسیقی ایران به سمت بدی می‌رود و من امیدوارم به سهم خود بتوانم کمک کوچکی در برگزاری هرچه بهتر کنسرت انجام دهم البته حضور در کنار بزرگانی چون استاد بیژن کامکار که من افتخار شاگردی خانواده کامکارها را از گذشته داشتم برای من افتخاری بهتر و بزرگتر از ثبت رکورد سریع‌ترین نوازنده ویلن جهان است و البته متاسفم که بگویم در رابطه با ماجرایی که برایم پیش آمد از کشورم حتی یک پیامک تبریک نیز دریافت نکردم به همین خاطر ترجیح دادم خارج از ایران به فعالیت‌های موسیقایی خود ادامه دهم البته یکسری از فعالیت‌های دیگری نیز در حوزه موسیقی انجام داده‌ام که به زودی آنها را پخش خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: شاید من سریع‌ترین نوازنده ویلن جهان باشم اما مطمئن باشید در تکنیک بسیاری از هنرمندان هستند که بالاتر از من هم می‌نوازند و هم هنرنمایی می‌کنند من در این مورد اصلا حرفی برای گفتن ندارم من فقط دست راستم مقداری تند کار می‌کند که شاید این موضوع نیز تا چند سال دیگر وجود نداشته باشد وگرنه در مقابل استادان بزرگ سرزمینم ایران هیچ حرفی برای گفتن ندارم.

هادی‌زاده تهیه‌کننده این کنسرت موسیقایی نیز در نشست خبری گفت: انجام کار گروهی و یک کار زیبا برای ما مهم بود، اینکه نشان دهیم در ایران نیز می‌توان کارهای متفاوتی را انجام داد، برای ما بعد مالی کار به هیچ عنوان مهم نبود گرچه بعد از خداوند بزرگ هیچ حمایت‌کننده‌ای نداشتیم اما خوشحالیم که مرکز همایش‌های برج میلاد در این زمینه کمک بسیار قابل توجهی به ما کرد تا ما بتوانیم کنسرتی را در این مکان برگزار کنیم البته در نظر داریم با معرفی این کار و حمایت مسئولین برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی کنسرت در شهرستان‌ها داشته باشیم که امیدواریم این امر محقق شود.

کنسرت «فروزان» ۲۶ دی ماه در برج میلاد برگزار می شود.

منبع:مهر

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: