جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

انتشار نخستین اثر مجاز یاس صورت گرفت

انتشار نخستین اثر مجاز یاس صورت گرفت

پاپ موزیک – با آغاز مرحله اول توزیع پوسترهای فیلم «چارسو» در تهران و شهرستان‌ها و حضور «یاس» در این فیلم به عنوان خواننده قطعه ای در این فیلم، نخستین اثر رسمی این خواننده رپ (گفتآواز)، در بازار رسمی محصولات فرهنگی کشور منتشر شد.

انتشار نخستین اثر مجاز یاس صورت گرفت

در این فیلم که کارگردانش «فرهاد نجفی» است و بهمن ماه سال ۹۲ در سینماهای کشور اکران شده است، «یاس» با یک قطعه مجاز حضور دارد و این اثر به نوعی نخستین قطعه رسمی این خواننده در بازار مجاز ایران است.
هر چند اواخر سال ۱۳۸۵ آلبومی ۸ قطعه‌ای از مجید غفوری با نام «نگو دیره» منتشر شد که در یکی از قطعه‌های آن بخش‌هایی به سبک رپ توسط «یاس» خوانده شده بود. آن زمان، شایعاتی در مورد مجوز نداشتن این آلبوم یا مجاز شدن موسیقی رپ شکل گرفت که در نهایت با تایید رسمی مجاز بودن این آلبوم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، بر طرف شد.
حال پس از سالها، «یاس» با حضور رسمی در یک فیلم سینمایی بار دیگر توانسته مجال حضور در فضای رسمی هنری کشور را پیدا کند؛ اتفاقی که ظاهرا خود این خواننده به رغم پیشنهادهای فراوان از سوی مسئولان و برخی تهیه کننده های حوزه موسیقی کشور، چندان رغبتی به آن ندارد و دوست دارد هویت آثارش همچون روال چند سال گذشته ادامه پیدا کند.
پیگیری  برای به دست آوردن نسخه با کیفیت قطعه «یاس» برای فیلم «چارسو» به نتیجه‌ای نرسید و ظاهرا در روزهای آینده قرار است این خواننده قطعه ای جدید را در فضای مجازی منتشر کند که در آن پاسخ قاطعی به تمام صحبت‌ها و زمزمه‌های مجاز شدنش در رسانه‌ها خواهد داد.
پیش از این مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره مجوز دار شدن «رپ»  گفته بود: «سیاست‌گذاری‌های کلان دفتر موسیقی به هیچ وجه بر این اساس نیست که تعیین کنیم موسیقیدان‌ها چه خطی مشی‌ای را پیش ببرند. ما برخلاف دوره‌های قبل کار کارشناسی انجام می‌دهیم و برخورد و نظارت‌های مد نظر ما کاملا کارشناسی شده پیش خواهد رفت. لذا دفتر موسیقی امروز رسما اعلام می‌کند آمادگی بررسی آثار این حوزه را دارا هستیم. وقتی دفتر موسیقی امروز روی برخی سبک‌ها مثل رپ کار کارشناسی انجام می‌دهد و و موضوعی را به این شکل مطرح می کند، نشان دهنده دوره جدیدی در فرهنگ موسیقی کشور است. ما به دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم و می خواهیم کمک کنیم به بالندگی و بلوغ موسیقی ایرانی واعلام می کنیم که هر هنرمندی برای این بلوغ و بالندگی ایده‌ای دارد، قطعا از کمک و همراهی و همفکری دوستان استفاده خواهیم کرد. »

یاسر بختیاری با نام هنری «یاس» زاده ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در مسجدسلیمان خواننده رپ فارسی (گفتاواز) است.

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!
رپ فارس می گويد: پاسخ دادن

سلام واقعا خوبه که به موسقی رپ بها میدنو نظارت دارن روش
اگه این موسیقی با کنترل جلو بره خیلی عالی میشه
و رپرای ما میتونن به بهترین شکل کاره خودشونو ارائه بدن
ممنونم از افرادی که مجوز این کارو به یاسر عزیز دادن
واقعا خوشحال شدم از این اتفاق
امید وارم که جلوشو مث دفعات قبل یا قبلنا نگیر

ارسال دیدگاه: