جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

فیلم های اکران نوروزی اعلام شدند

فیلم های اکران نوروزی اعلام شدند

پاپ موزیک – در سال سینمایی ایران به دلیل وجود ایام مختلف مذهبی و ملی، گیشه سینما به فصل های مختلفی تقسیم شده است که از این دست می توان به اکران اول نوروز، اکران دوم نوروز، اکران تابستان و اکران عید فطر اشاره کرد.

یکی از مهمترین اکران های سال که می تواند تاثیر بسیاری در گیشه و البته فروش فیلم های سینمایی داشته باشد، اکران ویژه عید نوروز است؛ اکرانی که معمولا با فروش بسیار بالایی در گیشه همراه است و بسیاری از فیلم هایی که قرار است در طول سال اکران شوند، تمام تلاش خود را می کنند که در این اکران قرار بگیرند.

فیلم های اکران نوروزی اعلام شدند

از میان فیلم هایی که طی سال های گذشته در اکران نوروزی قرار گرفته و از فروش بسیار بالایی برخوردار بودند می توان به «قلاده های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال ۹۱، «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی در سال ۹۲، «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۹۳ اشاره کرد، فیلم هایی که طی ۳ سال گذشته در اکران نوروزی فروش میلیاردی داشته اند، البته در این سال ها فیلم های دیگری هم که در این نوبت اکران شده اند نیز از فروش بسیار خوبی برخوردار بودند.

امسال نیز بسیاری از فیلم های حاضر و غایب در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، تقاضای اکران نوروزی را در سال ۹۴ داشتند که از این میان فیلم های «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «روباه» ساخته بهروز افخمی در سینماهای کشور اکران می شوند.

در این گزارش می توانید با فیلم هایی که برای اکران نوروزی انتخاب شدند، آشنا شوید.

یکی از منتخب های اکران نوروزی در سال های گذشته، فیلمی است که توانسته در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کند که در این دوره از جشنواره فیلم فجر «رخ دیوانه» توانست این سیمرغ را از آن خود کند.

برنده سیمرغ مردمی در گروه استقلال

حال قرارست فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی در گروه سینمایی استقلال اکران شود.

این فیلم سینمایی داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.

طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی،  فرنوش آل احمد و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیر محمد زند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«استراحت مطلق» غایب فجر، حاضر اکران نوروز

و اما عبدالرضا کاهانی با «استراحت مطلق» در اکران نوروزی به سینماها می آید. این فیلم قرار است در گروه سینمایی قدس نمایش داده شود.

البته «استراحت مطلق» بنا به دلایلی به سی و سومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد و اعتراض شدید کاهانی را به دنبال داشت

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تهران مگه مال توئه؟»

در «استراحت مطلق» بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان حضور دارند.

طنزی از جنس سیاسی اجتماعی

«ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی سومین فیلمی است که نوروز ۹۴ و در گروه سینمایی آزادی اکران می شود.

داستان فیلم درباره حرص و طمع و تمایل افراد برای کسب قدرت در شرایط ویژه است و وضعیتی که خیلی از انسان‌ها در آن شرایط درونیات خود را نشان می‌دهند. این فیلم یک کمدی شلوغ است که داستانش در فضای معاصر روایت می‌شود.

علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، فتح‌اله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، هادی کاظمی، حمیدرضا حیات، محمدرضا هدایتی، سیاوش چراغی پور، هاشم روحانی، میرطاهر مظلومی، اکبر رحمتی، صادق توکلی، رادمهر کشانی، سیروس میمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کریم پور، بهرام افشاری، رضا عشقی، سعید دلیری، محمد صادق پور، سمیه نجوم، سودابه گودرزی در این فیلم بازی می‌کنند.

بازگشت کمال تبریزی

«طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی از دیگر فیلم های نوروزی است. این فیلم که در گروه سینمایی آفریقا نمایش داده می شود داستان دختری به نام شیرین است که ماجرای آشنایی خود و خانواده اش را با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید روایت می کند.

شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسفی پور و آسیه سلطانی نژاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«روباه» در فرهنگ

اما برای گروه سینمایی فرهنگ میزبان فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی خواهد شد؛ فیلمی که با موضوع سیاسی و جاسوسی در حوزه انرژی هسته ای ساخته شده است.

آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی، حمید گودرزی، بابک حمیدیان و جلال فاطمی بازیگران فیلم هستند.

آن چه که مشخص است، فیلم های اعلام شده برای اکران نوروزی از ۲۰ اسفند ماه به سینماهای کشور می روند.

منبع:مهر

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: