جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

نگاهی به آلبوم های جدید در راه انتشار

نگاهی به آلبوم های جدید در راه انتشار

اخبار موسیقی – با پایان تعطیلات بلندمدت نوروزی، چهره‌های موسیقی یکی پس از دیگری درصدد انتشار آثار جدید خود در بازار هستند و در این بین به بیان جزئیاتی از این آثار می پردازیم. فصل انتشار آلبوم در ایران معمولا در سه برهه زمانی خاص خلاصه می‌شود و چهره‌های موسیقی در این سه مقطع زمانی خاص آثارشان را وارد بازار موسیقی کشور می‌کنند: اواخر اسفند ماه، اواسط بهار و بعد از ایام محرم و صفر. تجربه هم نشان داده که معمولا انتشار آلبوم در این مقاطع زمانی، بیشتر و بهتر می‌تواند در مورد توجه قرار گرفتن آثاری که به صورت آلبوم منتشر می‌شوند، موثر واقع شود.
آخرین جزئیات آلبوم‌های جدید چهره‌های موسیقی در سال ۹۴ را که به احتمال فراوان بسیاری از آن‌ها در بهار امسال وارد بازار موسیقی کشور خواهند شد را در این گزارش می‌خوانید.

نگاهی به آلبوم های جدید در راه انتشار

  •   آلبومی به نام دخترم!

محسن یگانه به مناسبت تولد دخترش در سال گذشته، نام آلبوم جدیدش را به نام دخترش «نگاه» انتخاب کرده است. علی ثابت پیش ازاین در گفتگویی درباره آلبوم جدید این خواننده گفته بود: ‌ «نگاه» نام دختر تازه به دنیا آمده محسن است و قطعه‌ای به همین نام هم در آلبوم قرار دارد. این آلبوم در هفته‌های اول سال جدید منتشر خواهد شد. همه شعر و ملودی‌های آلبوم مثل کارهای قبلی محسن، سروده و ساخته خود اوست. من دو قطعه را تنظیم کرده‌ام. پازل باند، اشکان آبرون، احسان حبیبی و خود محسن هم دیگر تنظیم کننده‌های آلبوم «نگاه» هستند. «نگاه» آلبوم بسیار خوبی است و مطمئنم مخاطبان محسن را کاملاً راضی خواهد کرد. در آمریکا که بودیم محسن هر وقت فرصت می‌کرد، مشغول کار روی آلبومش می‌شد. من هم بعضی از سازهای دو کاری که تنظیم کرده‌ام را در آمریکا ضبط کردم. موسیقی دنیا کم‌کم دارد ازفضای الکترونیک دور می‌شود و به فضای آکوستیک و با سازهای زنده بیشتر باز می‌گردد. من هم هر دو کاری که برای محسن انجام داده‌ام را فول آکوستیک تنظیم کرده‌ام. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و الان میکس و مسترینگش هم انجام شده است. محسن یگانه یکی از کارهای آلبوم را در مایه «دشتی» ساخته و خوانده که به نظرم کار جالب و متفاوتی هم هست.» حال بشنوید از جدید‌ترین جزئیات به بیرون درز کرده این آلبوم که شنیده شده مستر نهایی این اثر برای توزیع در اختیار «پخش دنیای هنر» قرار گرفته است و از قرار معلوم یگانه طرح جلدی عجیب را برای آلبومش طراحی کرده است که بسیار خبرساز خواهد شد. این چهارمین آلبوم یگانه پس از «نفس‌های بی‌هدف»، «رگ خواب» و «حباب» است.

  •   آلبوم پرحاشیه

دیگر به قدری درباره آلبوم «اسمش عشقه» (آخرین آلبوم مرتضی پاشایی) صحبت شده که تقریبا همه جزئیات این اثر منتشر نشده، در رسانه‌ها ذکر شده است. موضوع مهم درباره این اثر این است که هنوز و با وجودی که لحظه به لحظه به انتشار آن نزدیک می‌شویم، مشخص نیست که صاحب امتیار این آلبوم خانواده پاشایی است یا مدیربرنامه و تهیه‌کننده قبلی این خواننده. از سوی دیگر پس از انتشار آنونس تبلیغاتی مستند زندگی و فوت مرتضی پاشایی، این احتمال نیز مطرح شده که شاید آلبوم جدید این خواننده همراه با این مستند خبرساز و پرحاشیه منتشر شود. مستندی که ظاهرا قرار است در چند بخش مختلف به بازار بیاید. به تازگی نیز خبر رسیده که استودیویی در تهران مدعی شده که هفت آلبوم با ساخته‌ها و صدای «مرتضی پاشایی» در آرشیو‌ش دارد که کلیه حقوق رسمی و قانونی انتشار آن‌ها را در اختیار دارد. این‌ها همه و همه آخرین جزئیات آخرین اخبار از «مرتضی پاشایی» است که در هفته‌های آینده با گفتگو‌ها و مطالبی مجزا، در پی کشف حقایق مختلف درباره این خواننده و نوع انتشار آثارش خواهیم رفت.

  •  آلبوم ششم

همین اول خیالتان را راحت کنم که آلبوم جدید فرزاد فرزین که نام «۶» را برایش انتخاب کرده است، در دو سه ماه آینده منتشر نخواهد شد. فرزاد فرزین به شدت در تلاش است که بتواند اثری در خورشان را به بازار بفرستد و همین باعث شده وسواس‌های زیادی در تولید این آلبوم سراغش بیاید. آخرین اخبار از آلبوم این خواننده نیز حکایت از آن دارد که فرزین ۴ قطعه از آثاری را که برای این آلبوم ساخته بود را به کلی حذف کرده و اعتقاد دارد: «نباید در این آلبوم هیچ قطعه عادی‌ای وجود داشته باشد.»

  •   آلبوم بی‌خبر

کسی از محسن چاوشی خبر دارد؟ این خواننده این روز‌ها کجاست و چه می‌کند؟ هیچ خبر و نقل قولی از او در رسانه‌ها نیست و ظاهرا او بار دیگر غیب شده است. اما اگر دوست دارید جزئیات جدیدی از زندگی کاری و هنری این خواننده بدانید، تا همین حد در جریان باشید که محسن چاوشی به تازگی به استودیو و محل کاری جدید در حوالی تجریش نقل مکان کرده است و پاتوق جدید این خواننده استودیویی مدرن و شیک است. او این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری با «بهروز صفاریان» وقتش را می‌گذراند ولی کمتر کسی اطلاعات جدیدی از اثر جدیدش دارد. این خواننده پیش از این گفته بود آلبوم «چنگیز» را سال ۹۴ منتشر خواهد کرد. ولی با توجه به اینکه چاوشی در سال‌های گذشته کمتر حاضر شده آلبومش را در اوایل سال منتشر کند، پیش بینی می‌شود که این بار هم بر اساس قانون چند سال گذشته خود عمل کند.

  •   آلبوم مبهم

مهدی یراحی نخستین جزئیات آلبومش را در اختیار قرار داد و همین جزئیات اولیه باعث شد خیلی زود طرفدارانش برای انتشار هر چه سریع‌تر این آلبوم سر و صدایشان در بیاید. تنها جزئیات جدید از این آلبوم احتمال قوی انتشار این اثر در اردیبهشت‌ماه امسال است ولی این خواننده هنوز درباره تاریخ دقیق انتشار آلبومش توضیح قطعی‌ای نداده است.

  •   آلبوم گلودرد

آخرین عکس‌های «محمد علیزاده» از تعطیلات متفاوت این خواننده در پاریس حکایت دارد. محمد علیزاده درباره آلبوم جدیدش هیچ جزئیات جدیدی را عنوان نکرده اما انتظار برای انتشار آلبوم این خواننده بیشتر از بهار ۹۴ به طول نخواهد انجامید. محرمانه‌ترین خبر این آلبوم هم وجود قطعه‌ای پر سر و صدا به نام «گلودرد» در این آلبوم است که البته امکان دارد پیش از انتشار آلبوم به صورت تک قطعه منتشر شود. قطعه‌ای که احتمالا پر سر و صدا‌ترین قطعه امسال محمد علیزاده خواهد بود.

  •   آلبوم مرگ

سومین آلبوم هر خواننده‌ای می‌تواند آلبوم مرگ آن هنرمند باشد. ماجرایی که بار‌ها و بار‌ها درباره آن گفته شده است. در ایران معمولا هنرمندان جدید در آلبوم اول به شدت پر سر و صدا ظاهر می‌شوند تا توقعات برای آلبوم دومشان بیشتر و بیشتر شود. در آلبوم دوم خیلی سخت می‌توانند مخاطبانشان را راضی نگه دارند و سرانجام در آلبوم سوم به دو دسته تقسیم می‌شوند. یا همه رزومه خود را نابود می‌کنند و به خواننده‌ای معمولی تبدیل می‌شوند یا با تغییراتی اساسی بازهم می‌توانند حضورشان را در اوج و در سطح اول موسیقی کشور حفظ نمایند. «شهرام شکوهی» دقیقا در حال حاضر در این شرایط است. این خواننده با آلبوم «مدارا» به شدت مورد توجه قرار گرفت و در آلبوم دومش علیرغم سعی‌اش برای متفاوت شدن اثر، با انتقادهایی رو به رو شد و حالا او با آلبوم «مرگ» در موقعیت پیچیده ای قرار دارد. حالا باید نشست و منتظر ماند و دید که او برای پیروز شدن در این آزمون سخت چه نقشه‌هایی در سر دارد. آخرین حرف‌های شهرام شکوهی درباره آلبوم سومش را بخوانید شاید شما متوجه شدید: «مشغول کار بر روی آلبوم جدید خود هستم و قصد دارم هرچه سریع‌تر سومین آلبوم خود را به دست مخاطبان خود برسانم. این آلبوم دارای ۱۰ قطعه موسیقی است و تا این لحظه مشخص نشده که کدام یک از هنرمندان عرصه موسیقی در کنار من دراین آلبوم همکاری خواهند داشت، اما آنچه مسلم است این است که هنرمندانی نظیر امیرحسین کاشانیان، میلاد ترابی و امیرحسین کاشانیان همکاران ثابت من هستند که در بخش آهنگسازی و تنظیم همکاری می‌کنند. در بخش ترانه نیز علی بحرینی، محمد کاظمی، امین بامشاد و مهلا سلیمانی به احتمال زیاد در البوم جدیدم حضور دارند. ترانه‌های این آلبوم در حال اخذ مجوز است و پس از اتمام آن سایر مجوز‌ها که دریافت شود قطعا البوم را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.»

  •   آلبوم بابای بارانا!

آخرین بار که آلبومی از بنیامین منتشر شد، یک روز صبح بود که بیدار شدیم و دیدیم آلبوم بنیامین بهادری بی‌هیچ اطلاع رسانی‌ای در سوپر مارکت سر کوچه جا خوش کرده است! ولی با تمام این اوصاف استقبال از این آلبوم باعث شد که این اثر به تجدید چاپ و توزیع برسد و حالا این خواننده در صدد انتشار آلبوم چهارمش است. آلبومی که مدیر برنامه‌هایش در روزهای گذشته درباره آن روی صفحات شخصی‌اش نوشت: «آلبوم ۹۴ انفجاریه که جهانیه!». در روزهای آینده باید منتظر ادامه تک جملات تبلیغاتی این خواننده در فضای مجازی باشیم و خدا را چه دیدید؟ شاید فردا صبح باز هم چشممان به چشم آقای سوپرمارکتی محل خورد و باز هم آلبوم جدید بنیامین را در قفسه‌هایش دیدیم.

  •   آلبوم نامعلوم

هیچ منبع و مرجع مشخصی درباره انتشار آلبوم های اسامی ذکر شده در این پاراگراف آخر در بهار امسال وجود ندارد و به همین دلیل به ذکر نام تعدادی از آن‌ها بسنده می‌کنیم. مهم‌ترین اتفاقی که امسال قطعا شاهد‌ش خواهیم بود انتشار آثار «کاوه یغمایی» و «کاوه آفاق» است. شنیده شده که روزهای اول همین امسال جلساتی محرمانه برای رفع مشکل آلبوم «کاوه آفاق» برگزار شد و به نتایج خوبی هم رسید. کاوه یغمایی هم قرار شده تا انتشار آلبومش در بازار هیچ گفت‌و‌گویی نکند و مجوز شعرهای آلبوم سینا حجازی هم صادر شده است. از دیگر چهره‌هایی که به احتمال فراوان شاهد انتشار آثارشان در بهار امسال خواهیم بود چهره‌هایی چون علی عبدالمالکی، مجید خراط‌ها، سعید کرمانی، گروه پالت، گروه دارکوب، علی زندوکیلی و… هستند که به زودی در گزارش‌هایی مجزا به بررسی آخرین اخبار و اطلاعات این آثار خواهیم پرداخت.

“بهمن بابازاده”

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: