جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد

نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد

اخبار تلویزیوننشست خبری برنامه «خندوانه» با حضور رامبد جوان و اهالی رسانه امروز شنبه دوم خرداد در دانشکده خبر برگزار شد.

جوان در این نشست با بیان اینکه تلاش می کند اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد مسن تر را که تجربیات بسیاری دارند به برنامه دعوت کند، درباره رویکرد این برنامه نسبت به دعوت از میهمانان توضیح داد: برای ما مهم است افراد غیر از ویژگی هایی که در حوزه کاری خودشان دارند درباره شادمانی، حال خوب، امید به زندگی و … حرف بزنند. طرح این مسائل به این نیاز دارد که سنی از افراد گذشته باشد تا بتوانند درباره چنین مسائلی حرف بزنند.

نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد

وی افزود: البته ما میهمان هایی هم داشتیم که مثل آرزو حکیمی، قهرمان قایقرانی که ۲۱ ساله است کم و سن سال بودند. در چنین مواردی گفتگو به سمت اهداف برنامه نمی رود، اما به هر حال میزبان انسانی پرانرژی، با انگیزه و با اراده بودیم که می خواست قهرمان باشد و از موضع خود کوتاه نمی آمد.

جوان ادامه داد: به قول یونس شکرخواه ما موضوع سختی را انتخاب کردیم و هر چقدر جلوتر می رویم افراد کمتری هستند که می توانیم با آنها گپ بزنیم. مگر چقدر افراد نخبه باحال و آدم های خاصی داریم که گفتگوهای جذابی با آنها شکل بگیرد؟ افرادی که نه آنها با تلویزیون قهر باشند و نه تلویزیون با آنها. ما حتی در فصل قبلی با سه میهمان برنامه ضبط کردیم و بعد فهمیدیم نباید این کار را انجام می دادیم.

این هنرمند تصریح کرد: ما به شکل جدی در تلویزیون ممیزی داریم و سعی می کنیم مطابق آنها جلو برویم. تلاش من این است که میهمان به راحتی حرفش را بزند و اصلا اینگونه نیست که مدام بخواهم بین حرف های او بپرم بلکه در صددم او احساس راحتی کند و حرف هایش را بزند تا از بین آنها حرف های جالب تری هم پیدا شود.

جوان سقف پخش هر گفتگو در هر قسمت را ۴۵ دقیقه دانست و یادآور شد: با این حال میهمانانی چون خسرو معتضد و پروفسور کردوانی داشتیم که با آنها ۱۰۰ دقیقه گفتگو کردیم اما هیچوقت موضع ما دعوا با میهمان و یقه گیری از او نبوده است بلکه می خواستیم با او معاشرت کنیم حتی وقتی میهمانان حرف های خسته کننده ای می زنند من بدون سانسور خسته شدنم را نشان می دهم تا او رویه اش را تغییر بدهد.

جوان در مورد حضور شخصیت نیما در برنامه تاکید کرد: ما به کسی نیاز داشتیم که مدام ساز مخالف بزند و نماینده کسانی باشد که می گویند چرا ما باید اینقدر بخندیم؟ زندگی بدبختی دارد. ما از نیما استفاده کردیم تا جواب این افراد را بدهیم، او را هم از بین بچه های تئاتر انتخاب کردیم و در حالی که قبلا یک نفر دیگر قرار بود این بخش را اجرا کند، نیما را گزینه بهتری دانستیم.

مجری «خندوانه» با بیان توضیحاتی درباره دشواری اجرا بدون حضور یک پارتنر و ضعیف شدن برنامه در صورت اکتفا کردن به صحبت با تماشاگران افزود: اگر میهمانی جوابی که می خواهم را ندهد، قاطعانه بدون اینکه وقیح باشم سوالم را به نحوی تکرار می کنم تا او جواب بدهد.

وی درباره شخصیت جناب خان در برنامه توضیح داد: من و محمد بحرانی از سریال شبکه نمایش خانگی با نام «کوچه مروارید» با هم بودیم. زمانی که قرار بود سری جدید برنامه را آغاز کنیم با خودم فکر کردم چه چیزی می‌تواند برنامه را جذاب کند که نهالیتا به این شخصیت رسیدم. محمد هم آنقدر خلاق و باهوش است که من او را یک آدم سوپرباهوش قلمداد می کنم. او تسلط و مدیریت خوبی بر موقعیت دارد و به خوبی از پس شخصیت جناب خان برآمده است.

کارگردان «خندوانه» درباره پخش این برنامه در شبکه نسیم اظهار کرد: این شبکه تخصصی است و امکان بیشتری را در اختیار برنامه سازان قرار می دهد. مثلا فکر کنید اگر قرار بود ما این برنامه را از شبکه یک اجرا کنیم باید از آن طرف به خانه می رفتیم. دکتر کرمی مدیر شبکه نسیم، مدیر درجه یکی است. من اصلا مدلم اهل چاپلوسی نیست و به ویژه در پوزیشن رامبد بیرون از برنامه هرگز حاضر نیستم الکی از کسی تعریف کنم، اما دکتر کرمی فوق العاده است و فضای مثبتی در همکاری با او وجود دارد.

نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد

جوان همچنین توضیحی درباره حضورش در برنامه «بعضیا» و رفاقت با علی ضیا داد و درباره انتقاد برخی چهره های سیاسی و اینکه چرا تعدادی از مهمانان اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس به این برنامه دعوت شدند، تصریح کرد: هدف برنامه ما سیاسی نیست. از طرفی ما اصلا اهل جواب دادن نیستیم و نمی خواهیم بجنگیم. کسی نظری می دهد و دلش می خواهد آن را بپروراند بنابراین جواب دادنی نیست. ما نمی خواهیم فقط نظر مثبت افراد را جلب کرده و از خود رفع اتهام کنیم چراکه در این مملکت هر کاری کنیم بالاخره کسی چیزی می گوید.

وی تاکید کرد: ما می گوییم همه اقشار، اصناف و تخصص ها باید به برنامه ما بیایند و ما می خواهیم از آدم های مختلف الگوبرداری کنیم تا به مردم نشان دهیم آنها چگونه سعی می کنند، شاد باشند. ما می خواهیم این را یاد بدهیم که خودمان باید حال خودمان را خوب کنیم. شاید مردم روش های شادی میهمانان ما را امتحان کنند و رویشان جواب بدهد.

کارگردان «خندوانه» در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما هم جدی هستیم. اینکه مدام می خندیم به معنای سبک سر بودن ما نیست ما برای برنامه هایمان برنامه ریزی می کنیم و برای آوردن میهمان هایمان تلاش بسیاری داریم. مثلا من آنقدر از دکتر هاشمی، وزیر بهداشت برای آمدن به برنامه دعوت کرده ام که دیگر او از من فرار می کند. در روز خبرنگار به مراسمی دعوت شده بودم که شهرام شکیبا مجری آن بود. من تا فهمیدم دکتر هاشمی در این برنامه حضور دارد، پشت میکروفن رفتم و جلوی همه از او پرسیدم آقای دکتر پس کی به برنامه ما می آیید. او هم که جا خورده بود، گفت خندیدن بلد نیست و من هم به او یادآور شدم که جلوی این همه آدم از او درخواست کرده ام و بعدها همه پیگیر خواهند بود.

جوان ادامه داد: به اعتقاد من همه باید بیایند و برای مردم از شاد بودن بگویند. مردم ما شاد بودن را کم دارند. همین که معصومه ابتکار به برنامه می آید و درباره ارتباط با همسر و بچه هایش یا دمپختک درست کردن حرف می زند، خیلی جذاب است. برای من اهمیت دارد که از چپ ترین آدم تا راست ترین و میانه رو ترین آدم ها در سیاست بیایند و حرف بزنند. دوست دارم تماشا کنم وقتی آقای سلحشور درباره خنده حرف می زند. من اصلا نمی گویم که عاشق او هستم بلکه می خواهم خندیدنش را تماشا کنم حتی با آغوش باز قبول می کنم که آقای شریعتمداری به برنامه ما بیاید.

وی افزود: من دوست دارم مردم کسانی را که در این مملکت کار می کنند، تماشا کنند. افرادی که جدی هستند، دلخورند یا اعتراض دارند. آنهایی که حوصله شادی الکی که به نظر ما خیلی هم واجب است، ندارند.

مجری «خندوانه» یادآور شد: حتی دوست دارم آقای ظریف به برنامه ما بیاید. «خندوانه» هیچگونه موضع سیاسی ندارد و برای مردم کار می کند. اگر در این برنامه از جنگ می گوییم به خاطر این است که مردم جنگ را دیده اند، خود من هم جنگ را دیده‌ام. بنابراین می خواهم یادآوری کنم چرا ما جنگیده ایم و شهید داده ایم. از هیچ چیزی هم نمی خواهم بالا بروم بلکه وظیفه دارم حقیقت را بگویم. اینکه انسانی دو چشم و دو پایش را از دست داده، اما درس خوانده، بچه دار شده و می خندد اما ما که همه چیزمان سالم است، اما مدام می گوییم همه دشمن هستند و این مملکت جای کار نیست.

در ادامه یکی از حاضران درباره نظرسنجی از مردم برای انتخاب بهترین لبخند هفته و میزان صداقت در معرفی این افراد گفت: مثلا در هفته گذشته ما فکر می کردیم امین حیایی بالاترین رای را می آورد ولی او چهارم شد گرچه تمام میهمانان ما ۵ بار فرصت دیده شدن داشتند و غیر از ۱۰ شب که برنامه پخش می شود برنامه در ساعات ۲، ۷ و ۱۱ صبح و ۵ بعد از ظهر تکرار دارد. با این حال برنامه مربوط به خسرو معتضد با پخش اول امتیازی بالاتر از همه میهمانان ما گرفت. در حالی که در برنامه ما حتی یک کلمه حرف سیاسی یا درباره خاندان پهلوی و … نزده بود.

جوان درباره پیشنهاد یکی از دانشجویان درباره اینکه یکبار خودش به عنوان میهمان در برنامه حضور داشته باشد، بیان کرد: من در حین گفتگو همه مواضع ام را می گویم بنابراین بعید است کسی با حضور من به عنوان میهمان غافلگیر شود چون تمام حرف های «خندوانه» حرف های من است. ما به این موضوع فکر کرده ایم ولی احساس کرده ایم نتیجه جذابی نخواهیم گرفت.

وی درباره فیلمسازی اش در سینما نیز گفت: در حال حاضر ۵ فیلمنامه سینمایی برای من نوشته می شود که قرار است یکی از آنها را کار کنم. فیلم «خندنده» هم در گل  فرو رفته و در نمی آید اما آن هم بالاخره از باتلاق در می آید. البته من هم هر چه جان دارم، صرف «خندوانه» می کنم. با این حال هر کدام از این ۵ فیلمنامه را که بسازم آن را عاشقانه دوست خواهم داشت. مشکل من این است از آنجایی که «ورود آقایان ممنوع» فیلم موفقی شد، مدام به خودم می گویم باید فیلم بعدی ام پرفروش تر، جذاب تر و موفق تر شود.

مجری «خندوانه» درباره کار تیمی و همکاری با افرادی چون برادران صفاریان پور و محمدرضا شهیدی فر نیز اینگونه توضیح داد که به کار تیمی علاقه دارد اگر چه در گذشته و زمانی که تیزر تبلیغاتی می ساخته همه کارها را خودش انجام می داده اما کم کم به این نتیجه رسیده که باید به کار گروهی احترام بگذارد.

جوان درباره اینکه بهتر است ظرفیت شوخی اصناف در گفتگو با نمایندگان صنف های مختلف که به برنامه دعوت می شوند، سنجیده شود، صحبت و همچنین به ورود غیراستاندارد برخی افراد به حوزه هایی چون اجرا و بازیگری اشاره کرد و در پایان از این نکته سخن گفت که اگر افراد اندازه شان کوچک باشد، خود به خود از این چرخه حذف می‌شوند.

نشست خبری خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد

در حاشیه چه گذشت؟

در بخش های ابتدایی برنامه جوان خطاب به یکی از حاضران که مدام خمیازه می کشید، گفت: اگر یکبار دیگر خمیازه بکشی، این کتاب را در حلقت می کنم.

یکی از دانشجویان سوالی درباره میهمانان برنامه کرد و از مرگ مهران دوستی خبر داد که گویا جوان از صبح از این موضوع باخبر نشده بود که در این لحظه از برنامه قدری منقلب شد.

یکی از واحدهای دانشکده خبر در پایان برنامه از جوان خواست آنها را به عنوان مشاوره رسانه ای خود برگزیند که جوان با اشاره به روابط عمومی برنامه «خندوانه» در این زمینه گفت: علی شهیدیان که هم آدمی رسانه ای است و هم خواهر مرا سال‌هاست به عنوان همسر خود انتخاب کرده که البته کوتاه ترش این می شود که شوهرخواهر من است و یک فرزند ۲۱ ساله دارد، کارهای خبری ما را انجام می دهد.

منبع:مهر

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: