جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

گروه مجید درخشانی به دادگاه احضار شد

گروه مجید درخشانی به دادگاه احضار شد

اخبار موسیقی اعضای گروه موسیقی «ماه‌بانو» به سرپرستی «مجید درخشانی» بیست‌وپنجم خردادماه به دادگاه احضار شده‌اند تا به دلیل آنچه «استفاده از تکخوان زن» عنوان شده، درباره‌ی پرونده‌شان تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که «مجید درخشانی» و دیگر اعضای این گروه، ماه‌هاست که ممنوع‌الخروج بوده و در ماه‌های گذشته برای ارائه توضیحاتی نیز فراخوانده شده‌اند.

گروه مجید درخشانی به دادگاه احضار شد

«ماه‌بانو» آن زمان در آستانه‌ی برگزاری چند کنسرت در خارج از کشور بود و به خاطر آشنا کردن دعوت‌کنندگان با سبک کاری‌شان این کلیپ‌ها را ضبط کرده بودند. درخشانی پیش از این درباره‌ی توضیح این کار گفته بود: «ما به دنبال معرفی و اشاعه موسیقی فاخر ایرانی به ویژه در فضایی که موسیقی‌های مبتذل بیشتر رواج یافته، بودیم.»

این اتفاقات در حالی برای این گروه رخ می‌دهد که تاکنون ممنوعیتی برای حضور تک‌خوان زن در برنامه‌ها و کنسرت‌های خارج از کشور نبوده و گروه‌های بسیاری این اقدام را انجام داده بودند. ضمن آنکه «ماه‌بانو» بارها اعلام کرده که این قطعات را برای اجرا در خارج از کشور تهیه کرده و علاوه بر آن، پخش آن از شبکه‌های ماهواره‌ای، بدون اطلاع اعضای گروه بوده و آنها دخالتی در این ماجرا نداشته‌اند.

این مسائل به نوعی در فعالیت‌های موسیقایی درخشانی در ماه‌های اخیر نیز تأثیر گذاشته است. برای مثال، برنامه‌های او در شهرستان خنج، سیرجان و همچنین شیراز لغو شد و از آن طرف، حوزه‌ی هنری به همین بهانه جلوی پخش آلبوم موسیقی «حریر شبنم» به آهنگسازی او و صدای «رحیم عدنانی» را گرفته‌ است. این اثر در دو بخش «سه‌گاه» و «شور و ابوعطا» ساخته شده و در آن، قطعه‌ای از یک شاعر تاجیک به همراه شاعرانی چون سعدی و حافظ و یک تصنیف از آقای دوامی آمده است.

درخشانی البته تا بعد از برگزاری زمان‌ دادگاه، علاقه‌ای به توضیح درباره‌ی این مسأله ندارد. او اما پیش از این در گفت‌وگویی به این نکته اشاره کرده بود که: «این روزها، ‌اتفاقات جدیدی برای اهالی موسیقی رخ می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته است. برای مثال، همواره استفاده از تک‌خوان زن یا انتشار‌ اثر بدون دریافت مجوز جرم بود. تمام اهالی موسیقی هم این مسائل را می‌دانستند و تلاش می‌کردند طبق قوانین عمل کنند. حالا اما بدون‌ اینکه قانونی مشخص باشد، چیزهایی به عنوان جرم گریبان اهالی موسیقی را گرفته است. تا به حال این قانون وجود نداشت که برای ضبط یک کلیپ که قرار است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود،‌ نیاز به دریافت مجوز باشد. در این سال‌ها هم بسیاری این کار را انجام می‌دادند؛ اما به عنوان یک جرم برای گروه ما شناخته شد و این اتفاق بسیار جدیدی است.»

“سما بابایی”

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: