جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

کنسرت آنپلاگد سیروان خسروی برگزار شد

کنسرت آنپلاگد سیروان خسروی برگزار شد

اخبار موسیقیشنبه ۲۸ شهریور ماه، اولین کنسرت آنپلاگد ایران توسط «سیروان خسروی» با حمایت شرکت «اکس بلک» و مدیریت «احسان حاجیان» برگزار شد.

 کنسرت آنپلاگد سیروان خسروی برگزار شد

این کنسرت که تفاوت های زیادی با دیگر کنسرت های معمول داشت، توانست نظر همگان را جلب کند. حضور نوازندگان گروه پاپ، کنار ارکستر زهی از اتفاقات مهم این کنسرت بود. تماشاگران که همگی از هواداران سیروان خسروی بودند، در یک سالن کوچک و در فضایی صمیمی این کنسرت را تماشا کردند.کوتاه بودن فاصله بین خواننده و تماشاگران باعث شده بود که این اجرا به نوعی خودمانی و پر هیجان تر شود. بلیط این کنسرت به افرادی اهدا شده بود که توانسته بودند به سه سوال مسابقه اکس بلک جواب درست بدهند.

 

«زمان زیادى از دانش تنظیم موسیقى و داشتن برداشتهاى گوناگون از ملودى توسط آن در ایران نمى گذرد. در عین حال به نظر می رسد استقبال مردم و پس از آن عوامل اقتصادى ، یکى از مهمترین ارکان حیاتى هر موزیسین یا ارکسترى مى باشد . در این راستا همکارى ارکسترهاى کلاسیک با موزیسین ها و خوانندگان پاپ ، امکان بوجود آمدن شرایط هموارترى از نظر فرهنگى ، هنرى و اقتصادى را مهیا مى کند . به صورتی که این دو شاخه از سبکهاى موسیقى از جهات گوناگون همدیگر را تقویت و حمایت مى کنند . گرچه اینگونه همکاری ها تا کنون توسط هنرمندان ایرانى صورت پذیرفته اما سعى بر این است که با تلاش بیش از پیش به استانداردهاى جهانى نزدیک شویم.» این متن توضیحی بود که درباره کنسرت آنپلاگد روی بروشور های کنسرت نوشته شده بود.
در ابتدا ورود به سالن اولین قسمتی که نگاه ها را جذب می کرد، دکور استیج بود. لوگو شرکت «اکس» انتها استیج و چراغ های از سقف آویزان که نمای خوبی به صحنه داده بود. صندلی نوازندگان ارکستر زهی بر خلاف دیگر کنسرت ها، در انتها استیج و دایره وار چیده شده بود. نوازندگان ارکستر پاپ نیز در وسط استیج قرار می گرفتند. از نکات قابل ذکر این استیج، جایگاه هایی بود که در حاشیه های کناری سمت راست و چپ برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود که فضایی صمیمی بین گروه و تماشاگران ایجاد می کرد.

 

قطعات «یه روزی میای»، «عاشقتم»، «بازم بتاب» به همراه ارکستر زهی نواخته شدند. «نه نرو»، «تو خیال کردی بری»،  «کجایی تو» و «خاطرات تو» و سایر قطعات با تنظیمی جدید به صورت آکوستیک توسط ارکستر پاپ اجرا شد. سیروان خسروی تنظیمی متفاوت برای تمامی قطعات این کنسرت انجام داده بود و کاوه یغمایی نیز تنظیم قطعات برای ارکستر زهی را برعهده داشت. تلفیق موسیقی راک و ارکستر زهی، در عین عجیب بودن، جذابیت خودش را داشت.

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: