جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

مرتضی احمدی مجوز انتشار بقیه کار‌ها رو گرفتم!

مرتضی احمدی مجوز انتشار بقیه کار‌ها رو گرفتم!

اخبار موسیقی مجموعه‌های صوتی‌ باقی‌مانده از زنده‌یاد مرتضی احمدی با عنوان «صدای طهرون» که شامل ضربی‌خوانی‌های این هنرمند درگذشته است، مجوز انتشار گرفت. ۱۰۷ قطعهٔ ضربی‌خوانی در زمان حیات مرتضی احمدی از او ضبط شده بود که ۲۵ قطعهٔ آن در سال‌های ۸۹ و ۹۱ در قالب دو آلبوم منتشر شد، اما تعداد زیادی از این قطعات در انتظار مجوز بود و عمر این بازیگر قدیمی کفاف نداد تا شاهد انتشار تمام آثارش باشد.

مرتضی احمدی مجوز انتشار بقیه کار‌ها رو گرفتم!

مجموعهٔ ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی که در سال ۸۸ ضبط شد، سال ۸۹ با عنوان «صدای طهرون (توپخونه)» و سال ۹۱ با عنوان «صدای طهرون (شمس‌العماره)» در سالگرد تولدش به انتشار رسید. این مجموعه، بعضی قطعات موسیقی تهرانی را که در حال فراموشی است، دربرمی‌گیرد.

بابک چمن‌آرا مدیر مرکز بتهوون و نشر آواخورشید ضمن تایید این خبر یادداشتی نیز برای زنده‌یاد مرتضی احمدی نوشته که در ادامه می‌خوانیم

«این روز‌ها که پاییز آمده، مهر شده و کنسرت خوبی برگزار کردم و آلبوم‌های موسیقی و فیلم – تئا‌تر و فیلم‌های مستند خوبی هم در دست انتشار داریم، حال خوبی دارم. این روز‌ها پیش پیش، برای خودم کادوی تولد هم گرفتم؛ یک تابلوی عکس قشنگ که چند سال چشمم دنبالش بود و خیلی دوستش دارم.

یک چیز دیگر هم هست. امروز بهترین هدیهٔ این روز‌هایم را گرفته‌ام. به یک قولی عمل کردم که برایم خیلی مهم بود و هست و البته جای خالی خیلی‌ها را این روز‌ها احساس می‌کنم که کاش بودند و این خوبی‌ها را با هم کیف می‌کردیم، بخصوص یک آدم خاص.

اگر بود، همین الان خودم را، سراسیمه به خانه‌اش می‌رساندم و بهش خبر می‌دادم که: «آقا مرتضی مجوز انتشار بقیه کار‌ها رو گرفتم!!» و لبخندش را می‌دیدم؛ خنده را در صورت و چشمانش می‌دیدم و بعد با هم چای در «استکام» کمر باریک (ه‌مان استکان به لهجه تهرانی) می‌خوردیم و او برایم خاطره تعریف می‌کرد و برای کارهای بعدی نقشه می‌کشیدیم و رویا درست می‌کردیم.

راستش به او چند قول داده‌ام. یکی این بود که هر کاری می‌کنم تا همهٔ مردم، همهٔ این آهنگ‌ها را بشنوند. آقا مرتضی خوشحال است. مردم هم خوشحال می‌شوند (همان چیزی که همه عمر می‌خواست) اما من آن لبخند را از دست دادم.

امروز مجوز انتشار صدای طهرون ۴، ۳ و۵ را گرفتم (کاش شش تا بشه که «شیش تاییاش» دوتا بشه!!) قرار بود هر سال، به عادت دو آلبوم قبلی، روز تولدش یکی را منتشر کنم، اما تولد سال‌های پیش‌ رو با روزهای عزاداری محرم تداخل دارد. مرتضی احمدی شب یلدا رفت. من قول می‌دهم شب یلدای امسال را با صدای «پدربزرگ طهرون» و با یاد او بگذرانیم.»

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: