جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

سالار عقیلی تیتراژ پایانی سریال معمای شاه را می‌خواند

سالار عقیلی تیتراژ پایانی سریال معمای شاه را می‌خواند

اخبار موسیقی جزئیات تیتراژهای سریال «معمای شاه» که از روز جمعه پانزدهم آبان پخش می‌شود، مشخص شد. «سالار عقیلی» خواننده تیتراژ پایانی این مجموعه تلویزیونی تاریخی است و او شعری از دکتر «افشین یداللهی» را با آهنگسازی «بابک زرین» اجرا خواهد کرد. این سه هنرمند هم قبلا در تیتراژ پایانی سریال «تبریز در مه» سابقه همکاری با یکدیگر را دارند که به خلق قطعه ماندگار «وطنم» منجر شد. هنوز جزئیاتی از سبک و سیاق اثری که سالار عقیلی، دکتر افشین یداللهی و بابک زرین برای تیتراژ پایانی معمای شاه آماده کرده‌اند عنوان نشده است. اما «محمدرضا ورزی»، کارگردان این مجموعه، چندی پیش در گفتگو با «جام جم» از مضمون شعر تیتراژ با لفظ فاخر یاد کرد.

سالار عقیلی تیتراژ پایانی سریال معمای شاه را می‌خواند

بابک زرین، آهنگساز سریال معمای شاه، درباره جزئیات تیتراژ پایانی و قطعاتی که با صدای سالار عقیلی در این مجموعه شنیده خواهد شد به خبرنگار سایت «پاپ موزیک» گفت:«ضبط قطعه تیتراژ پایانی با صدای سالار عقیلی، شعر دکتر افشین یداللهی و آهنگسازی من انجام شده است. این بار هم تلاش کرده‌ایم که قطعه ماندگاری را تولید کنیم و از قسمت اول، این قطعه در تیتراژ پایانی پخش خواهد شد. قطعات با کلامی هم در بین قسمت‌های سریال پخش می‌شود که همگی با صدای سالار عقیلی هستند. برخی از این قطعات، آثار خاطره‌انگیز و قدیمی موسیقی مثل «ای ایران» و «موسم گل» هستند که مجددا و برای ارکستر تنظیم شده‌اند. همچنین قطعات با کلام دیگری هم برای بین قسمت‌های سریال در نظر داریم که به فراخور موضوع و بازه زمانی داستان پخش می‌شوند و جزئیات آنها به زودی اعلام خواهد شد.»

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر همکاری «مانی رهنما» با پروژه معمای شاه به عنوان خواننده تیتراژ ابتدایی سریال مطرح شده بود و بابک زرین در این زمینه هم اعلام کرد:«فعلا تیتراژ ابتدایی سریال معمای شاه بدون کلام پخش می‌شود و هیچ خواننده‌ای برای این بخش در نظر گرفته نشده است. احتمال دارد که پس از پخش حدود نیمی از سریال در تیتراژ اول  سریال هم شنونده کلام و صدای خواننده باشیم.»

بابک زرین که از مدتها قبل تمام تمرکز خود را روی ساخت موسیقی متن معمای شاه معطوف کرده درباره آخرین وضعیت این بخش هم گفت:«روند ساخت موسیقی متن سریال هنوز ادامه دارد و مشغول هستم. تمامی کارها با حضور بهترین نوازنده‌ها و برای ارکستر بزرگ نوشته شده است. ۳۳ نوازنده تا کنون در موسیقی سریال معمای شاه هنرنمایی کرده‌اند و همین موضوع باعث تعجب دوستانی شد که کار تدوین و آماده‌سازی جزئیات تیتراژ را انجام می‌دادند. زیرا این حجم نوازنده برای یک سریال تلویزیونی کم سابقه است. برای فازهای بعدی سریال که مربوط به سال‌های دهه پنجاه می‌شود موسیقی پاپیولارتری را آماده کرده‌ام که سازبندی متفاوتی نسبت به موسیقی قسمت‌های اول دارد.»

سریال معمای شاه به کارگردانی «محمدرضا ورزنی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در حالی پانزده آبان و از شبکه اول سیما پخش می‌شود که به گفته عوامل تولید، فیلمبرداری آن تا تابستان ۹۵ ادامه خواهد داشت. این مجموعه یکصد قسمتی در گروه سریال‌های «الف ویژه» سیما طبقه‌بندی شده و یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های تاریخی رسانه ملی است که در آن ۱۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کرده‌اند. داستان معمای شاه از سال ۱۳۱۵ و همزمان با بازگشت «محمدرضا پهلوی» به ایران آغاز می‌شود و  با روایت روایت وقایع تاریخی نظیر ملی شدن صنعت نفت، زندگی حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و… ادامه می‌یابد. نهایتا هم به فرار شاه و مرگ او ختم می‌شود.

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: