جدید ترین اخبار موسیقی و سینما ایران و جهان

займ на карту срочно

محبوبترین مطالب از دیدگاه کاربران

امیر عظیمی سیامک عباسی خواننده باهوشی است

امیر عظیمی سیامک عباسی خواننده باهوشی است

اخبار موسیقی یک موزیسین جوان که در ماه‌های گذشته نخستین آلبوم مستقل خود را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده بود، پس از انتشار جدیدترین اثر خود در فضای مجازی، توضیحاتی را ارائه داد.

امیر عظیمی سیامک عباسی خواننده باهوشی است

به گزارش«موسیقی ما»، انتشار قطعه «دچار» با صدای «سیامک عباسی» و استقبال جالب از این قطعه، واکنش‌ها و بازتاب‌های مختلفی را در پی داشته است. امیر عظیمی که در چند ماه گذشته با انتشار آلبوم «در سوگ خاطرات از دست رفته»، نخستین اثر رسمی و مستقل خود را منتشر کرده بود، تنظیم قطعه «دچار» را بر عهده داشت و تنظیم متفاوت و فضای جالب حاکم بر این اثر باعث شد گپ و گفتی را با این هنرمند جوان داشته باشیم.

گفتگوی «موسیقی ما» با «امیر عظیمی» درباره قطعه دچار، سیامک عباسی، فعالیت‌های رسمی و آینده کاری‌اش را در ادامه می‌خوانید؛

  • * همکاری تو با سیامک عباسی مدت هاست که ادامه دارد و به نظر می رسد این همکاری به مرور به پختگی و شناخت متقابل خوبی منجر شده است.

سیامک تفکرش این است که کار خودش را می‌کند و هرگز در پی دیده شدن نیست. هر هنرمندی در همه جای دنیا اولین چیزی که همیشه به آن توجه دارد، معرفی و شناساندن چهره خود به جامعه مخاطبانش است. وقتی تو چنین فاکتورمهمی را حذف می کنی، یعنی اصل کار و محصولی که تولید می‌کنی، به خودت و چهره‌ات ارجحیت دارد. حالا بگذریم که اصولا من اعتقاد دارم که به شدت در حق سیامک اجحاف شده و در این سالها او واقعا به حقش نرسیده است. وقتی یک جوان با استعداد در مارکت و فضای موسیقی خودش می‌تواند درک خوب و درستی از موسیقی را به مخاطبش بدهد، واقعا این قبیل برخوردها دور از انصاف است. سیامک بیش از دو سال است که نتوانسته مجوزش را بگیرد و شرایط خیلی سختی را تحمل کرده است. بحث من درباره تنها سیامک عباسی نیست و خیلی کلی حرف می‌زنم. ان شرایط واقعا می‌تواند انگیزه و نبوغ یک هنرمند را از بین ببرد. کما اینکه این اتفاق هرگز درباره سیامک در این سالها رخ نداده است ولی به هر حال ادامه این روند نادرست قطعا می‌تواند جریان موسیقی در کشور را به بیراهه ببرد.

  • * درباره قطعه قطعه «دچار»، فضای تنظیم این قطعه و استراتژی حاکم بر روند تولیدش حرف بزن. و اینکه بازخورها چقدر به آن چیزی که فکرش را می کردید نزدیک بوده؟

سیامک عباسی هنرمند باهوشی است. می داند کدام تراک را در چه زمانی منتشر کند. اثر قبلی این خواننده فضایی تند و اکتیو داشت و در کار بعدی که همین قطعه «دچار» است، به یک باره چنین فضایی را در اثرش شاهد هستیم. نکته جالب هم این است که در همین مدت زمان کم، این قطعه مورد توجه قرار گرفته و نوع بازخوردها و واکنش ها به آن باعث شده بتوانیم به خوبی درباره این موضوع نتیجه‌گیری کنیم. دراین دو سه روز بازخوردهای جالبی گرفته‌ایم و البته از قبل هم پیش بینی می کردیم که این سوژه بتواند طیف گسترده‌ای از جامعه مخاطبان موسیقی ایرانی را درگیر خود کند. افرادی که عزیزشان را از دست داده‌اند.

  • * درباره استراتژی ابتدایی تولید این اثر نگفتی.

از روز اول صحبت و فکرما برای این قطعه برمبنای تنظیمی ارکسترال بود. بعد به مرور به اسلو راک رسیدیم و بعد با توجه به موضوع ترانه‌اش که به نوعی تنهایی یک فرد و غم نبود پدرش است، پیسنهاد دادم که آغاز اثر با پیانو باشد. البته همفکری سیامک در همه مسیر تنظیم و تولید اثر جریان داشت و رفته رفته به نتیجه واحد و تثبیت در تصمیم گیری‌مان رسیدیدم. یک روز زنگ زدم به سیامک و گفتم بیا ماکت کار را گوش کن. از همان لحظه اول سیامک هم انرژی خوبی به کار داشت و البته غافلگیر هم شد. ولی به مرور توانستیم پروژه را پیش ببریم و بهتر باآن ارتباط برقرار کنیم.

  • * این نوع تنظیم و این موسیقی در طبقه بندی و عنوان بندی ژانرهای متداول موسیقی داخلی، در کدام بخش باید قرار بگیرد؟

شما قطعا موسیقی پاپ ایرانی می‌شنوید. ولی فرم چیده شدن سازها و نوع همراهی خواننده باعث شده نتیجه همانی شود که می‌خواستیم. به شخصه دوست داشتم اثر رفته رفته اوج بگیرد و در انتها بتواند تاثیرگذاری‌اش را چندین برابر کند.

  • * و آن بخش آخر اثر که به قولی «چَک» آخر را جوری می‌زند که شنونده را در انتهای قطعه به اوج احساسش برساند.

دقیقا. همفکری آرش پاکزاد و مسعود همایونی هم تاثیر زیادی در این موضوع داشت. الان به نظر من فرم این قطعه است که باعث شده واکنش‌ها نسبت به آن خوب باشد. این فرم باید به جا و در جایی که لازم بود، استفاده شود. والا خیلی اوضاع را می‌توانست پیچیده کند.

  • * سیامک عباسی روند هنری پر فراز و نشیبی را داشته و جایگاه کنونی‌اش را با وسواس زیادی در آثارش توانسته به دست بیارود. آینده را برای او چطور تصور می‌کنی؟

من اعتقاد دارم هر هنرمندی که قابلیت شنیده شدن و عرضه آثارش را دارد، باید شنیده شود و قرار نیست جای کسی تنگ شود. ولی ادامه روند هنری هر آرتیستی به باهوشی و پشتکار و استعداد او بستگی دارد. این پیش‌بینی‌ها همیشه در مورد خیلی چهره‌ها گفته می‌شد که به مرور نشان داد زیاد نمی‌شود در موفقیت های مقطعی، آینده درستی را برای هنرمندی متصور شد.

  • *این فاکتورهایی که گفتی را سیامک عباسی دارد؟

حتما داشته که توانسته تا اینجا پیش بیاید. سیامک عباسی خواننده و هنرمند باهوشی است. در این موضوع شک نکن.

  • * کمی هم درباره بازخوردهای آلبوم مستقل خودت حرف بزن.آلبوم «در سوگ خاطرات از دست رفته» آلبومی بود که قشر هنری‌تر مخاطبان موسیقی را هدف قرار داده بود. چقدر این آلبوم توانست به چیزی که تو به آن فکر کرده بودی برسد؟

در کنار من قرار گرفتن برخی چهره‌ها که با انرژی بالا و دِلی برای این آلبوم وقت و انرژی صرف کردند، باعث شد آلبوم بتواند خودش را از لحاظ برخی استاندارهای هنری بالا بکشد. از سوی دیگر هم چون همه سعی و تلاش من در این آلبوم تولید و گنجاندن موسیقی استاندارد در کنار دکلمه‌ها و فضاهای خوب و مثبت و در اصطلاح «حال خوب» بود، باعث شد اهالی هنر و موسیقی درباره این اثر با طمانینه حرف بزنند. ولی در کل نتیجه نهایی به تفکرات من نزدیکی زیادی داشت و به مرور هم سعی‌ام بر این است که بتوانم در این مسیر جدی‌تر پیش بروم.

  • * صحبت پایانی را از فعالیت‌ها و آثار جدیدت بگو. در حال حاضر مشغول چه کارهایی هستی و با چه کسانی همکاری کرده‌ای؟

با اشکان خطیبی در حال فعالیت روی تک قطعه‌ای هستیم که به زودی منتشر خواهد شد و ضبط‌هایش انجام شده است. ملودی خود اشکان و تنظیمی از من.در آلبوم امید حاجیلی هم همکاری هایی را داشته‌ام و روی پروژه های شخصی خودم هم وقت و انرژی زیادی را صرفکرده ام که به زودی اطلاعات و اخبارش را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد. ولی نزدیک ترین فعالیت جدیدم همان پروژه مشترک با اشکان خطیبی است که شاید تا حدود دو هفته بعد منتشر شود.

خبرنامه:
با عضویت در خبرنامه پاپ موزیک همیشه بروز باشید.
ایمیل خود را بدون www وارد کنید!

ارسال دیدگاه: